آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانرسانه‌هاسیاست

منع پوشش خبری قتل یک زن در قندهار توسط طا-لبان از سوی مرکز خبرنگاران محکوم شد

خبرگزاری دید: مرکز خبرنگاران افغانستان منع پوشش خبری قتل یک زن را در قندهار از سوی طالبان محکوم کرده و نشانه اعمال محدودیت بر رسانه‌های آزاد عنوان کرده است.

منع پوشش

مرکز خبرنگاران افغانستان امروز دوشنبه (۲ حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اداره‌ محلی حکومت سرپرست طا-لبان در قندهار، مانع فعالیت خبرنگاران آزاد می‌شود.
به نقل از اعلامیه، شماری از خبرنگاران در قندهار می‌گویند که از سوی نیروهای طا-لبان تهدید شده‌اند که در صورت تهیه گزارش در مورد قتل یک زن و اعتراض به این حادثه، با «عواقب بدی مواجه خواهند شد».
این زن دو روز پیش در یک ایست بازرسی طا-لبان در شهر قندهار با شلیک گلوله کشته شده. گفته شده است که مقتول و عروسش که او نیز در این رویداد زخمی شده برای خرید عروسی به شهر آمده بودند.
روز گذشته شماری از نزدیکان این زن با انتقال جسد او در مقابل دفتر والی قندهار، خواستار تطبیق عدالت بر عاملان این رویداد شدند.
اما به گفته‌ مرکز خبرنگاران، طا-لبان مانع پوشش خبری این اعتراض شده‌اند. گفته شده است که دو خبرنگار از جریان اعتراض به‌شکل موقت بازداشت و وسایل یکی از آنان ضبط شده است.
مرکز خبرنگاران افغانستان با محکوم‌کردن این اقدام طا-لبان از حکومت سرپرست آنان خواسته است که با روشن‌ساختن موضع خود در قبال افزایش روز افزون محدودیت علیه خبرنگاران، تعهدات خود در زمینه حمایت از آزادی بیان و رسانه‌های آزاد را در عمل ثابت سازد.
این مرکز افزوده است که تهدید خبرنگاران مبنی بر منع پوشش رویدادهای امنیتی و یا تظاهرات مردم تازگی ندارد و حتا در برخی موارد خبرنگاران بازداشت، لت‌وکوب و شکنجه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا