آخرین اخبارجهانزنانسیاست

منع کار و تحصیل زنان؛ بلینکن: روی عواقبی برای اعمال بر طا-لبان کار می‌کنیم

خبرگزاری دید: به دنبال وضع محدودیت از سوی طا-لبان بر زنان در افغانستان، وزارت خارجه امریکا می‌گوید که روی عواقبی کار می‌کند تا بر طا-لبان اعمال شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز گذشته گفت که امریکا به حمایت از زنان افغان در سراسر جهان به ویژه در افغانستان متعهد است.

وی گفته که بدبختانه محدودیت‌ها بر زنان در افغانستان همواره در حال عمیق و وخیم شدن است.

مقامات ارشد امریکایی به کرات از طا-لبان خواسته‌اند تا تصمیم خود در مورد منع کار زنان در سازمان‌های غیر دولتی، رفتن به دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را لغو کنند و از پیامد‌های آن هشدار داده اند.

بلینکن در ادامه بیان داشته که واشنگتن سرگرم بررسی «عواقب مشخصی است که می‌تواند بر طا-لبان وضع شود» اما در این خصوص جزییات ارایه نکرده است.

از سویی هم، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده با شرکای هم‌نظرش در سراسر جهان کار می‌کند تا «مجموعه‌ای از عواقب مناسب» را طرح کند که «حامل محکومیت ما بر طا-لبان و حمایت از مردم افغانستان باشد».

پرایس افزوده که پاسخ سیاسی امریکا محتاطانه خواهد بود، به نحوی که وضعیت بشری مردم افغانستان را بیش از این به مخاطره نیندازد.

طا-لبان می‌خواهند که با جهان روابط بهتر داشته باشند و به گونهٔ علنی از کشورها می‌خواهند تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند، اما مقامات امریکایی گفته‌اند که طا-لبان «خیال باطل» دارند که هم زنان افغان را از حق شان محروم کنند و هم روابط شان را با سایر کشورها تقویت بخشند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا