آخرین اخبارجهانسیاست

منیر اکرم: داعش و تی‌تی‌پی تهدید واقعی هستند

خبرگزاری دید: نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد گفته است که اسلام‌آباد نگران حملات تحریک طا-لبان پاکستان و داعش از آنسوی مرز است و این‌که افغانستان نباید به انزوا رود.

منیر اکرم در نشست شورای امنیت سازمان ملل با پیشنهاد یک «رویکرد عملی» نسبت به افغانستان گفته که نظام بانکی این کشور باید احیا شود.

اکرم گفته است: ما باید اقتصاد افغانستان – سیستم بانکی آن – را احیا کنیم و برای این منظور دارایی‌های افغانستان که در خارج از کشور نگهداری می‌شود باید به سیستم مالی افغانستان تزریق شود.

وی با اشاره به این‌که سازمان همکاری اسلامی (OIC) در حال بررسی دقیق چگونگی انجام تزریق دارایی‌های افغانستان بدون نقض قوانین و اصول بین‌المللی به این کشور است، افزود: اما شما نیاز به یک نقشه‌راه دارید تا ببینید چگونه می‌توان اقتصاد افغانستان را بازسازی کرد.

اکرم همچنین گفت که پاکستان نگران تروریزم ناشی از افغانستان است.

او با اشاره به القاعده بیان داشته است: «ما هنوز از حملات آن سوی مرز تحریک طا-لبان پاکستان (TTP) که از منابع دیگر حمایت می‌شود، رنج می‌بریم».

وی همچنین گفت: تهدید واقعی از سوی داعش و تحریک طا-لبان پاکستان است.

وی افزود که تلاش‌های پاکستان برای مقابله با آنها دشوار بوده است.

نماینده پاکستان با اشاره به انتخابات و نظام دموکراتیک در افغانستان گفته که مناطق روستایی این کشور تغییر نکرده است و افزود که زنان هنوز در همان وضعیت بدی هستند که قرن‌ها داشته‌اند.

سفیر اکرم با بیان این‌که انزوای افغانستان نیز جواب نمی‌دهد، گفت: این باید رویکرد تعامل باشد تا انزوا و اجبار، زیرا دیدیم که ۲۰ سال زور جواب نداد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا