آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

وزیر خارجه امریکا:

من و ترامپ از تحریم‌ها علیه روسیه خرسند نیستیم


وزیر امور خارجه امریکا گفت که وی و دونالد ترامپ، ریيس‌جمهور این کشور از تصمیم جدید کنگره در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خرسند نیست.
به نقل از آناتولی، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا طی یک نشست خبری در ساختمان این وزارتخانه ضمن ارزیابی ابعاد مختلف سیاست خارجی واشنگتن با بیان اینکه در روابط امریکا و روسیه “یک تنش قابل ملاحظه” به وجود آمده است٬ اظهار داشت: من و دونالد ترامپ از تصمیم جدید کنگره در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه روسیه خرسند نیستیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصمیم هفته قبل روسیه در کاهش تعداد دیپلومات‌های امریکا در این کشور به ۷۵۵ نفر بر روابط دو کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت٬ گفت: ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه این تصمیم را در واکنش به اخراج ۳۵ دیپلمات روس در ماه دسامبر سال گذشته توسط بارک اوباما، ریيس‌جمهور سابق امریکا اتخاذ کرده است.
تیلرسون ادامه داد: اعمال تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه منجر به واکنشی از سوی پوتین شد که از ماه دسمبر گذشته در نظر داشت. پوتین نیز باید پاسخگوی ملت روس باشد. بنابراین من فکر می کنم که وی احساس کرد نیاز به یک گام متقابل دارد.
وی ضمن اشاره به اینکه ترامپ مصوبه تحریم‌های جدید علیه روسیه را امضا خواهد کرد، گفت: من و ترامپ از این موضوع خرسند نیستیم، ولی این تصمیم اکثریت آنهاست.
تیلرسون تصریح کرد: از نخستین روز ریاست جمهوری ترامپ در تلاش برای یافتن منافع مشترک با مسکو بودیم. در مسیر مبارزه با تروریزم فعالیت‌های مشترکی انجام دادیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا