آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

مهاجران پاکستانی از مناطق مرزی به نقاط دیگر کشور انتقال داده می‌شود

خبرگزاری دید: در پاسخ به نگرانی‌های امنیتی پاکستان، قرار است مهاجران پاکستانی مستقر در مناطق مرزی به نقاط دیگر کشور انتقال داده شوند.

ذبیح‌الله مجاهد اعلام کرده که در پاسخ به نگرانی‌های پاکستان شماری از مهاجرانی که در بخش‌های نزدیک به مرز زندگی می‌کنند، به ولایت‌های دوردست افغانستان انتقال داده می‌شوند.

مجاهد می‌گوید که هدف از این کار، حاصل شدن اطمینان حکومت پاکستان از مداخله نکردن مهاجران در حملات در برابر این کشور است.
به گفته‌ او، اسلام‌آباد هرازگاهی این مهاجران را متهم به بعضی حرکات در برابر حکومت پاکستان می‌کند. 
پیش از این، وزیر داخله پاکستان گفته بود که حکومت سرپرست افغانستان به وی پیشنهاد کرده که اعضای مسلح تحریک طا-لبان پاکستان را از مناطق نزدیک به مرز به مناطق دوردست در داخل افغانستان منتقل خواهد کرد.
ذبیح الله مجاهد: «امارت اسلامی بخاطر این که اطمینان کلی حاصل شده باشد می‌خواهد آن مهاجرینی که از آن طرف خط دیورند در اثر جنگ، به این طرف آمده‌اند و در خوست و کنر و بعضی از ولایت‌ها هستند، آن‌ها را به سوی ولایت‌های دوردست ببرند که اصلاً از خطوط دور باشند، تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها در حملات و اجراآتی که در پاکستان می‌شود دست ندارند و همچنان دسترسی هم نداشته باشند». 
بنا بر ادعای رانا ثنا الله وزیر داخله پاکستان، قرار است اعضای تحریک طا-لبان پاکستانی از نقاط مرزی به ولایات دیگر افغانستان منتقل شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا