آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

کمیسیون انتخابات:

مواد حساس انتخاباتی به هشت ولایت رسیده است

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که مواد حساس انتخاباتی برای نام‌نویسی تقویتی رای‌دهندگان به دفترهای ولایتی این کمیسیون در هشت ولایت رسیده است.

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که مواد حساس انتخاباتی برای نام‌نویسی تقویتی رای‌دهندگان به دفترهای ولایتی این کمیسیون در هشت ولایت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این ولایت‌ها شامل پروان، پنجشیر، غزنی، میدان‌وردک، پکتیا، خوست، ننگرهار و نورستان می‌شود.
عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز یک‌شنبه پنجم جوزا به رسانه‏ها گفته که مواد حساس انتخاباتی در این ولایت وجود نداشت و یا هم برای پوشش روند نام‌نویسی تقویتی رای‌دهند‌گان کافی نبوده است.
ابراهیمی گفته که در ۲۶ ولایت دیگر مواد حساس انتخاباتی از پیش موجود بود. این مواد حساس در جریان روند نام‌نویسی انتخابات پارلمانی سال گذشته به این ولایت‌ها انتقال داده شده است.
از جانب دیگر، عبدالعزیز ابراهیمی می‌گوید که سر از روز دوشنبه (۶ جوزا) روند انتقال مواد حساس انتخاباتی از دفترهای مرکزی کمیسیون‌ مستقل انتخابات در ولایت‌ها به مراکز نام‌نویسی به ولسوالی‌ها نیز آغاز می‌شود.
قرار است روند‌ نام‌نویسی تقویتی رای‌دهندگان برای انتخابات پیش‌رو با ۲۲ روز تاخیر در هژدهم جوزا آغاز شود و برای ۱۵ روز در ۴۵۸ مرکز در سراسر کشور ادامه یابد.
پیش‌تر کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود که روند نام‌نویسی در ۲۶ ثور آغاز می‌شود. هم‌چنان قرار است انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و مجلس نمایند‌گان ولایت غزنی در ششم میزان به گونه هم‌زمان برگزار شود.
کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این اعلام کرده بود که روند نام‌نویسی تقویتی رای‌دهندگان را با استفاده از تکنالوجی بایومتریک به پیش خواهد برد، اما مسئولان این کمیسیون به تازگی گفته‌اند که نام‌نویسی تقویتی رای‌دهند‌گان به گونه دستی انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا