آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

مواضع القاعده در هلمند هدف حملات ارتش قرار گرفت

وزارت دفاع کشور از راه‌اندازی حملات متعدد ارتش ملی بر مواضع القاعده در ولایات جنوبی کشور در هفته گذشته خبر داد.

وزارت دفاع کشور از راه‌اندازی حملات متعدد ارتش ملی بر مواضع القاعده در ولایات جنوبی کشور در هفته گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دفاع کشور در خبرنامه‌ای می‌گوید که اردوی ملی عملیات‌هایی را بر مواضع طالبان، از جمله مراکز آموزشی، خانه‌های امن، رابط‌های طالبان و القاعده و اعضای شبکه القاعده در چند هفته گذشته انجام داده است.
به تاریخ ۲۰ می، قوای هوایی کشور مرکز آموزشی القاعده را در ولسوالی گرمسیر هدف قرار داد. بر بنیاد خبرنامه وزارت دفاع، فرمانده القاعده، به شمول «علی پنجابی» و ۷ عضو دیگر القاعده کشته شدند. علی پنجابی اهل پاکستان بود.
به تاریخ ۲۳ می، «مولوی عتیق‌الله» مسئول هماهنگی عملیات‌های تروریستی القاعده و معاون فرمانده طالبان برای ولایت هلمند در شهر لشکرگاه کشته شد.
در عملیاتی دیگر، نیروهای امنیتی افغانستان «فرقانی و بشیر» دو فرمانده دیگر قطعه سرخ طالبان را از بین برد.
به تاریخ ۲۴ می، «حاجی الفت» یک عضو کلیدی شبکه القاعده در حملات اردوی ملی در ولسوالی خانشین ولایت قندهار زخمی شد و چهار جنگجوی دیگر کشته شدند. همزمان با این، چندین مخفی‌گاه دیگر شبکه القاعده نیز هدف قرار داده شد.
در اوایل ماه می، نیروهای امنیتی افغانستان دو حمله هوایی را در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند انجام دادند.
خبرنامه وزارت دفاع کشور می‌گوید که در حمله نخست، ۵ عضو القاعده و در حمله دوم، ۳ عضو دیگر این شبکه کشته شدند. آن‌هایی که در حمله دوم کشته شدند ساکنان پنجاب پاکستان و از کارشناسان ماین‌گذاری بودند که برای آموزش ماین‌گذاری به این ولایت آمده بودند.
این اعضای شبکه القاعده در حالی از سوی نیروهای امنیتی کشور کشته می‌شوند که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان به تازگی در کانگرس این کشور ادعا کرد که طالبان «در تحقق آن تعهدات (ضدتروریزم) پیشرفت قابل توجهی» داشتند.
خلیلزاد گفته بود: طالبان میزبانی نخواهند کرد، به آموزش و جذب تروریستان، به شمول القاعده اجازه نخواهند داد تا امنیت ایالات متحده و متحدان ما را تهدید کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا