آخرین اخباراسلایدشوجهان

موافقت ناتو با اعزام نیروی بیش‌تر به افغانستان

دبیر کل ناتو ‌می‌گوید که ۱۵ عضو این سازمان تصمیم گرفتند تا ماموریت پشتیبانی خود در افغانستان را ادامه و شمار نیروهای آموزشی- نظامی‌شان را افزایش دهند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) در یک نشست خبری در مقر این سازمان در بروکسل ضمن اشاره به افزایش شمار نظامیان خارجی در افغانستان، گفت: ۱۵ کشورهم‌پیمان ناتو تصمیم گرفتند تا برای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان ماموریت پشتیبانی خود در این کشور را ادامه و شمار نیروها را افزایش دهند.

وی با اشاره به این‌که فردا سران کشورهای عضو ناتو در مقر این سازمان در بروکسل گرد هم می‌آیند، تصریح کرد: در این نشست در مورد آینده‌ی ماموریت این سازمان در افغانستان به تبادل نظر پرداخته می‌شود.

به گفته این مقام ناتو، پس از این نقش نیروهای رزمی ناتو در افغانستان جنبه آموزشی خواهد داشت.

به نقل از آناتولی، استولتنبرگ با بیان این که مقامات نظامی خواستار افزایش چند هزار نفری نظامیان خارجی در قالب ماموریت حمایت قاطع شده‌اند، اظهار داشت:” من افزایش حضور نیروهای ناتو در این کشور را تایید می‌کنم”.

گفته می‌شود که نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو امروز ۲۹ جون در بروکسل برگزار می‌شود. یکی از محورهای اصلی این نشست، ماموریت پشتیبانی ناتو از نیروهای امنیتی افغانستان است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا