آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

وزیر صحت طا-لبان:

موانع ایجاد شده از سوی غنی در پروژه شفاخانه امام خمینی بامیان مرفوع می‌شود

خبرگزاری دید: سرپرت وزارت صحت طا-لبان در هنگام بازدید از شفاخانه امام خمینی در بامیان گفته است که منابع مالی برای تکمیل این پروژه آماده بود، اما محل این منابع از سوی غنی و به بهانه تحریم‌های امریکا مسدود شده بود که اکنون در حال رفع شدن است.


قلندر عباد سرپرست وزارت صحت حکومت سرپرست طا-لبان و هیئت همراه او با حضور در ولایت بامیان از شفاخانه ۱۲۰ بستر امام خمینی این ولایت بازدید کرد.
سید حسن مرتضوی معاون سفارت ایران در کابل که در این سفر قلندر عباد را همراهی می‌کرد در رابطه با ساخت این شفاخانه از سوی کشورش برای مردم محروم ولایت بامیان اطهار داشت: ساخت این پروژه مربوط به سال‌ها قبل است و با هدف دسترسی مردم این‌ولایت به خدمات درمانی تخصصی در دستور ساخت قرار گرفت که تاکنون به دلایلی تکمیل و بهره‌برداری از آن به تعویق افتاده است.
معاون سفارت ایران همچنین ابراز امیدواری کرد که با تکمیل روند ترخیص تجهیزات پزشکی در گمرک افغانستان به زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود.
در همین حال، قلندر عباد سرپرست وزارت صحت طا-لبان نیز در این دیدار با اشاره به کمک‌های ایران به مردم افغانستان اظهار داشت: احداث این شفاخانه در بامیان و برای مردم محروم این منطقه اقدامی شایسته و نیک از سوی ایران برای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم است.
وی با تایید وجود برخی موانع بر سر راه تکمیل این پروژه گفت: آمادگی خود را برای رفع موانع و مساعدت جهت تسهیل روند تکمیل این بیمارستان اعلام می‌داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این مرکز درمانی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا