آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهپاکستانسیاستهند

اشرف غنی:

موتر‌های باربری افغانستان می‌تواند از پاکستان به هند‌ عبور کند

محمد اشرف غنی در جریان سفر دوروزه‌اش به پاکستان، روز جمعه( ۷ سرطان) با شماری از مهاجران، دانشجویان، زنان و تاجران افغانستان در اسلام‌آباد دیدار کرده است.

محمد اشرف غنی در جریان سفر دوروزه‌اش به پاکستان، روز جمعه( ۷ سرطان) با شماری از مهاجران، دانشجویان، زنان و تاجران افغانستان در اسلام‌آباد دیدار کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی در این دیدار گفته است که مقام‌های پاکستانی پذیرفته‌اند که به موتر‌های باربری تاجران افغانستان از راه واگه – اتاره اجازه خواهند داد تا به هند بروند.
او همچنان گفته است که پاکستان می‌تواند از طریق افغانستان به آسیای میانه وصل شود.
براساس اعلامیه‌ ریاست‌ جمهوری، آقای غنی به مهاجران مقیم در اسلام‌آباد گفته است که حالا فضا تغییر کرده و نخست‌وزیر پاکستان برای او گفته است که نخستین‌بار به مهاجران افغان حق بازکردن حساب بانکی داده شده و با بهبود روابط میان دو کشور مشکلات مهاجران نیز بیش‌تر از این کاهش خواهد یافت.
در اعلامیه به نقل از آقای غنی آمده است: «ما تورخم را مسدود نکرده‌ایم، آنان برای تاجران ما مشکل ایجاد می‌کردند، در بندر کراچی اموال تاجران ما را توقف می‌دادند، اما ما راه‌های بدیل دیگر را افتتاح کردیم، حالا پاکستان خودش مشکلات کراچی و راه‌های دیگر را حل کند.»
او در بخشی از سخنانش به روند صلح افغانستان نیز اشاره کرده و گفته است که برای رسیدن به یک راه حل سیاسی آماده است، اما نه به‌خاطر این‌که «طالبان قوی هستند، بلکه به‌خاطر ختم جنگ و تباهی در کشور و حل مشکلات مردم خود.»
مقام‌های پاکستانی در حالی از اجازه‌دادن به عبور موتر‌های باربری افغانستان به مقصد هند خبر داده است که پیش از این پاکستان در مواردی مانع انتقال کالاهای افغانستان به هند می‌شد. به‌دنبال ممنوعیت عبور موتر‌های باربری افغانستان از طریق پاکستان به هند، افغانستان، هند و ایران بندر چابهار را به‌عنوان راه بدیل ایجاد کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا