آخرین اخبارجهان

موج دوم کرونا در چین و تعطیلی صدها پرواز در پکن

همزمان با بازگشت ویروس کرونا به چین مسئولان در دو میدان هوایی این کشور از لغو بیش از هزار پرواز به منظور جلوگیری از شیوع موج دوم کووید_۱۹ خبر دادند.


همزمان با بازگشت ویروس کرونا به چین مسئولان در دو میدان هوایی این کشور از لغو بیش از هزار پرواز به منظور جلوگیری از شیوع موج دوم کووید_۱۹ خبر دادند.
به نقل از یورو نیوز، دو نشریه «مردم» و «چاینا دیلی» با انتشار گزارش‌هایی در این خصوص اعلام کردند که در مجموع هزار و ۲۲۵ پرواز ورودی و خروجی از دو میدان هوایی پکن به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده‌ است.
پکن روز سه شنبه از بیست و یک میلیون شهروند ساکن در پایتخت خواست ضمن حفظ تدابیر پیشگیرانه معمول در دوران شیوع کرونا از انجام سفرهای غیرضروری به خارج از شهر خودداری کنند.
مسئولان شهری در پایتخت چین همچنین برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ باردیگر مکاتب و مراکز آموزشی را تعطیل کرده‌اند.
دیگر شهرها و ولایت‌های چین نیز برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس مسافران ورودی از پایتخت را به مدت چهارده روز در قرنطینه قرار می‌دهند.
تدابیر تازه برای مهار موج دوم شیوع ویروس کرونا در پکن در حالی در پیش گرفته شده که ظرف پنج روز گذشته بیش از ۱۰۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پایتخت چین شناسایی و ثبت شده است.
موج دوم شیوع ویروس کرونا اهالی پایتخت چین را غافلگیر کرده؛ زیرا این کشور به عنوان خاستگاه و کانون اصلی انتشار ویروس در جهان طی پنج ماه گذشته با اعمال قرنطینه و وضع مقررات و محدودیت‌های سخت‌گیرانه در مناطق آلوده به ویروس و نیز انجام آزمایش‌های گسترده تشخیص بیماری از ریشه‌کنی و مهار کامل بیماری کووید۱۹ خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا