آخرین اخباراجتماعافغانستان

موج سوم کرونا؛ آزمون کانکور کابل به تعویق افتاد

مسئولان در اداره محلی امتحانات اعلام کرده‌اند روند ثبت معلومات بایومتریک و آزمون کانکور در ولایت کابل تا اطلاع بعدی به تعویق افتاده است.

مسئولان در اداره محلی امتحانات اعلام کرده‌اند روند ثبت معلومات بایومتریک و آزمون کانکور در ولایت کابل تا اطلاع بعدی به تعویق افتاده است.
به گزارش خبرگزاری دید، روند بایومتریک متقاضیان آزمون کانکور در ولایت کابل قرار بود فردا (یک‌شنبه، ۹ جوزا) آغاز شود. همچنین، زمان برگزاری آزمون کانکور در کابل تاریخ ۱۳ و ۱۴ جوزا تنظیم شده بود.
تصمیم تعویق روند ثبت معلومات بایومتریک و آزمون کانکور در کابل پس از فیصله‌ وزارت صحت عامه مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها، مکاتب و مراکز آموزشی گرفته شده است.
براساس فیصله‌ وزارت صحت عامه، تمامی دانشگاه‌ها، مکاتب و کورس‌های آموزشی دولتی و خصوصی به ‌خاطر جلوگیری از گسترش ویروس کرونا سر از امروز شنبه برای دو هفته تعطیل است.
وزارت معارف نیز خبر رخصتی مکاتب و مؤسسات آموزشی را تأیید کرده است، اما وزارت تحصیلات عالی تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده است.
این در حالی است که افغانستان عملاً موج سوم کرونا را تجربه می‌کند. در روزهای اخیر میزان ابتلای افراد به ویروس کرونا و مرگ ناشی از این ویروس افزایش یافته است.
روز گذشته ( ۷ جوزا) رقم مبتلایان جدید ویروس کرونا در مقایسه با تمام دوره‌ شیوع این ویروس در کشور بلند بوده است. در موج اول بیشترین رقم در یک روز ۹۱۵ بیمار بود، اما روز گذشته رقم مبتلایان جدید به ۹۷۷ نفر رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا