آخرین اخبارافغانستانسیاست

موضع‌گیری «شورای مقاومت ملی برای نجات» در برابر «لویه جرگه» و کمیسیون دعوت امارت اسلامی!

خبرگزاری دید: به دنبال اعلام «امارت اسلامی» برای برگزاری لویه جرگه و نشر لایحه کاری کمیسیون دعوت برای عودت سیاسیون، «شورای مقاومت ملی برای نجات» با نشر اعلامیه‌ای علیه آن موضع گرفت.

«شورای عالی مقاومت برای نجات» که از سوی جمعی از رهبران سیاسی در ترکیه شکل گرفته، در برابر تلاش امارت اسلامی برای برگزاری لویه جرگه و تلاش‌های کمیسیون دعوت موضع گرفته و آن را رد کرده است.
در اعلامیه آمده: «يكى از تلاش‌هاى اين گروه ، تعيين كميته یی به اصطلاح دعوت است كه به هدف دعوت شخصيت هاى سياسى و به پيوستن وبيعت آنان به حاکمیت طالبان دركابل، در بدل تأمين امنيت جان و استرداد املاك آنان، ایجاد گرديده است. نيرنگ ديگر اين گروه، برگزارى نشستى نمايشى است زيرنام “مجمع بزرگ افغانها ” كه قراراست مطابق خواست وبرنامه یی ازقبل تعيين شدهٔ گروه طالبان دركابل برگزار وبر دسايس شوم این گروه صحه بگذارد».
این شورای در ادامه نوشته: «شوراى مقاومت ملى براى نجات افغانستان هر دو تلاش یاد شده را، توهين به شعورجمعى مردم، اهانت به شخصيت هاى سياسى و شريك ساختن آنان در جنايات گروه طالبان ونيز به بازى گرفتن افكار جامعهٔ جهانى می داند و آن را با قاطعيت رد مى‌نماید».
در بخشی دیگر از اعلامیه از طالبان خواسته شده که « درجستجوى راه هاى واقعی برون رفت از معضل گشور برآیند و از راه تن دادن به خواست هاى برحق و مشروع مردم افغانستان مبنی بر ایجاد حکومت انتقالی و سپس نظامی برخاسته از ارادهٔ مردم از راه برگزاری انتخابات عمومی زمينهٔ تحول واقعى در جهت ثبات و امنیت و آسایش در كشور را مساعد سازند.»
در این اعلامیه همچنان بر حق آموزش دختران تاکید شده و از طا-لبان خواسته که دختران کشور را از حق آموزش محروم نکرده و محدودیت‌ها و پوشش اجباری صورت بانوان را بردارد.
در بخشی از اعلامیه همچنان حملات تروریستی بر شیعیان و اهل سنت نکوهش شده است.
گفتنی است که اخیراً امارت اسلامی اعلام کرد که به زودی نشست بزرگی را زیر نام مجمع افغان‌ها برگزار می‌کند و در آن از رهبران سیاسی خارج از کشور نیز دعوت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا