آخرین اخبارافغانستانسیاست

موضع شورای مقاومت ملی برای نجات در مورد تلاش برای بازگشایی سیستم بانکی زیر حاکمیت طا-لبان

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به تلاش‌ها برای بازگشایی سیستم بانکی و نقدینگی زیر حاکمیت طا-لبان، آن را «حمایت غیر مستقیم از تروریزم» خوانده است.


این شورا روز شنبه (۲ میزان) در اعلامیه‌ای هشدار داده است که هرگونه تلاش برای بازگشایی سیستم بانکی و نقدینگی در موجودیت طا-لبان، «سبب تقویت سلطه نامشروع طا-لبان و حمایت غیرمستقیم از تروریسم خواهد بود».
شورای مقاومت ملی که این اعلامیه را در پیوند به موضع‌گیری اخیر نمایند‌گان امریکا و اتحادیه اروپا در مورد افغانستان نشر کرده، از اکثر مواضع این کشورها استقبال کرده است.
نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا و امریکا روز پنج‌شنبه ۳۱ سنبله، اعلامیه‌ای مشترک صادر کردند و گفتند صلح پایدار و ثبات در افغانستان مستلزم ایجاد یک حکومت منتخب است.
در اعلامیه تاکید شده که بدون ایجاد حکومت منتخب، فراگیر و پاسخگو، درگیری‌های مسلحانه به شکل چشم‌گیری افزایش می‌یابد.
نمایندگان کشورهای غرب و امریکا بر لزوم تمرکز طا-لبان بر رفع بحران اقتصادی افغانستان و اهمیت احیای بخش بانکی و مالی افغانستان تاکید کرده‌اند.
به گفته این نمایند‌گان، برای افزایش نقدینگی و ثبات اقتصادی نیاز است که قابلیت، شفافیت و مسلکی بودن بانک مرکزی افغانستان گسترش یابد.
همچنین تاکید شده که بانک مرکزی افغانستان باید نشان دهد که از نفوذ و مداخله سیاسی مستقل است و کنترول و توان کافی برای مبارزه با پول‌شویی و مقابله با تامین مالی تروریزم را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا