آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

موضع گروه کواد در مورد افغانستان: از افغانستان نباید تروریزم صادر شود

پس از اجلاس حضوری رهبران گروه کواد در واشنگتن، رهبران کشورهای عضو کواد در بیانیه‌ مشترکی اعلان کردند که سیاست‌های حقوق بشری، اقتصادی و دیپلماتیک خود را در قبال افغانستان از نزدیک هماهنگ می‌کنند.


به نقل از ای‌ان‌آی، نشست رهبران کواد با حضور نارندرا مودی نخست‌وزیر هند، اسکات موریسن نخست‌وزیر استرالیا، یوشیهاید سوگا نخست‌وزیر جاپان به میزبانی جو بایدن رییس جمهور امریکا در واشنگتن برگزار شد.
رهبران این گروه در بیانیه مشترک اعلان کردند: در آسیای جنوبی، ما سیاست‌های حقوق بشری، اقتصادی و دیپلماتیک خود را نسبت به افغانستان از نزدیک هماهنگ می‌کنیم و همکاری‌های بشردوستانه و ضدتروریزم را در ماه‌های آینده مطابق قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد تعمیق می‌بخشیم.


قعنامه شورای امنیت ملل متحد بیان می‌کند که خاک افغانستان نباید به هیچ صورت به هدف تروریزم استفاده شود.
بیانیه افزوده است: ما تأکید می‌کنیم که سرزمین افغانستان نباید برای تهدید، حمله به کشوری یا پناه‌دادن یا آموزش تروریستان، یا برای برنامه‌ریزی یا تمویل اقدامات تروریستی استفاده شود و بر مقابله با تروریزم در افغانستان پافشاری می‌کنیم.
این بیانیه همچنین به حمایت از مردم افغانستان اشاره کرده و گفته است که به حقوق بشری تمام افغان‌ها، از جمله زنان، کودکان و اقلیت‌ها باید احترام گذاشته شود.
چالش‌های هند-پاسیفیک، کووید-۱۹، تغییرات اقلیمی و امنیت سایبری از جمله موضوعات دیگر این نشست بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا