آخرین اخبارجهانسیاست

موضوع برجام؛ انریکه مورا در تهران رایزنی می‌کند!

خبرگزاری دید: انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای چندمین بار در ماه‌های اخیر، سه‌شنبه شب(۲۱ثور) وارد تهران شد تا با مقام‌های ایران در خصوص روند مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کند.


به نقل از یورونیوز، او در حساب توییتری خود در خصوص سفر به تهران نوشته است: «دوباره به تهران می‌روم تا با علی باقری‌کنی و دیگر مقامات درباره مذاکرات ویانا و دیگر مسائل دیدار کنم. کار در زمینه حل کردن اختلافات باقی مانده در این مذاکرات ادامه دارد».
انریکه مورا به تهران رفته تا با علی باقری کنی معاون وزیر خارجه ایران در خصوص آنچه پیشتر جوزپ بورل مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن ‌را «راه حل میانه» خوانده بود گفت‌وگو کند.
آقای بورل هفته گذشته در گفتگو با نشریه فایننشیال تایمز تاکید کرده بود که این آخرین تیر ترکش او برای نجات برجام است و قصد دارد از ایران بخواهد توافق هسته‌ای را بپذیرد.
پیشتر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا بر این موضوع تاکید کرده بود که حتی در صورتی که قرار باشد سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی امریکا خارج شود باز هم تحریم‌های گسترده‌ای علیه این نهاد نظامی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی ایران باقی خواهد ماند.
هنوز مشخص نیست واکنش ایران به طرح چنین پیشنهادی چه خواهد بود. در روزهای اخیر مقام‌های ایرانی پاسخ روشنی به این مسئله نشان نداده‌اند. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی خود با اهالی رسانه، از ارائه پاسخ مشخص به این پرسش که آیا ایران این موضوع را می‌پذیرد یا خیر پرهیز کرد و در مقابل تنها به بیان این نکته بسنده نمود که اختلافات ایران و امریکا تنها به مسئله خروج سپاه از فهرست سازمان‌های ترویستی امریکا محدود نیست؛ رویکردی نه چندان جدید که در هفته‌های اخیر از سوی مقام‌های مختلف ایران اتخاذ شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا