آخرین اخبارافغانستانسیاست

موقف شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در قبال نشست مشورتی مسکو

خبرگزاری دید: به دنبال برگزاری نشست مشورتی مسکو، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان می‌گوید که این شورا از هر اقدامی که در جهت تعیین سرنوشت سیاسی مردم افغانستان باشد، حمایت خواهد کرد.

نشست مشورتی مسکو روز چهارشنبه(۲۵ عقرب) با حضور نمایندگان کشورهای همسایه، هند، روسیه، امارات متحده عرب، ترکیه و برخی کشورهای دیگر برگزار شد.

در این نشست، نمایندگان کشورها بر ایجاد دولت فراگیر، حمایت از مردم افغانستان، مبارزه با تروریزم و فقر در این کشور سخن زدند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در اعلامیه‌ای می‌گوید: «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، با اعتقاد به اصلِ بهم‌پیوستگی جهانِ امروز و تأثیرات سریع و فرامرزی تحولات در آن، هم‌واره بر هماهنگی، همکاری مشترک و نقش سرنوشت‌ساز جامعۀ جهانی در امر رسیدگی به چالش‌های دامن‌گیرِ عضوی از محیط بین‌الملل تاکید نموده‌است…».

در بخشی از اعلامیه تصریح شده است: «شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از هر مناسبت و اقدامی‌که اعادۀ ارادۀ حاکمیّت مردم افغانستان بر سرنوشت سیاسی‌شان و احترام به حقوق اساسی و بشری آن‌ها را در محراق توجه قرار دهد حمایت می‌کند و نشست مشورتی مسکو را نیز براساس همین اصل پیگیری و مورد ارزیابی قرار خواهد داد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا