آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

مولوی مفلح: عطا محمد نور پرچم‌دار میدان مبارزه و شایسته حمایت است

مولوی مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی که در همایش نکوداشت و حمایت از عطا محمد نور والی بلخ، عضو ارشد ایتلاف ملی نجات و رییس اجرایی جمعیت اسلامی سخنرانی می‌کرد، می‌گوید اگر سال‌ها قبل از عطا محمد نور حمایت صورت می‌گرفت وضعیت به این‌جا نمی‌رسید.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی مفلح می‏گوید، عطا محمد نور پرچم‎دار میدان مبارزه و شایسته حمایت شدن از سوی مردم افغانستان است.
وی، همچنان می‎افزاید که تمامی مجاهدین انتظار اصلاحات گسترده در نظام فعلی را دارند و حکومت باید در برابر خواست‏های آن‎ها بی‎تفاوت نباشد.
در همین حال، مولوی مفلح به ترور شخصیت‏‎های ارشد حزب جمعیت اسلامی اشاره می‏کند و به بزرگان جمعیت و مجاهدین کشور هشدار می‏دهد که اگر از عطا محمد نور پشتیبانی صورت نگیرد، به تهداد شهدا اضافه ‏خواهد شد.
این عالم دینی و جهادی هشدار داد که طرح ترور شخصیتی، اداری، سیاسی و فزیکی عطا محمد نور، از سوی حلقه خبیثه‎ای که در داخل نظام فعالیت دارد، ریخته شده است.
آقای مفلح با مخاطب قرار دادن ارگ علاوه کرد: «مگر ما برای کشته و زخمی شدن به دنیا آمده‌ایم و هرگز چنین نخواهد بود و نیست.»
وی، با انتقاد از انحصارگرایی قدرت از سوی رییس ‏جمهور‏غنی تصریح کرد:« تاجیک، هزاره‌‏ها، ازبیک‏‌ها و دیگر اقوام کشور به کجا بروند و در کدام نظام به عنوان یک مامور یا یک وزیر برای مردم‌اش خدمت کند.»
به باور آقای مفلح، طی چند سال گذشته با مجاهدین بازی‏صورت گرفته و کسانی‏که در گذشته این بازی‏ها را انجام داده‎اند، در آینده این کار را نمی‏توانند و به خواست‏های نامشروع‎شان دست پیدا نمی‏کنند.‏
رهبر نهضت اسلامی خاطرنشان ‏می‌سازد که ترور چهره‏های مجاهدین از سوی حلقات داخلی و بیرونی ریخته شده است و اگر مجاهدین سراسر کشور بی‎تفاوت باشند، شرایط تنگ‎تر نیز می‏شود.
از سویی‎هم، آقای مفلح با اشاره به رای مردم افغانستان افزود: در شکل گرفتن حکومت وحدت ملی تمامی اقوام و شهروندان کشور در انتخابات رای دادند؛ پس باید نظام فعلی محصول تلاش تمام مردم باشد نه یک آدرس خاص.
با این همه، رهبر نهضت اسلامی می‏افزاید که استاد عطا محمد نور، تنها والی ولایت بلخ نیست بلکه نماینده مردم در بخش‏های مختلف کشور است.
گفتنی است که در حال حاضر عطا محمد نور، از منتقدان سر سخت حکومت مرکزی است. این سیاستمدار برجسته کشور تاکید کرده است که آنچه دخالت حکومت در کمیسیون انتخابات، انحصارگرایی و فساد گسترده در حکومت خوانده می‎شود، پایان داده شود.

 

اختر سهیل ـ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا