آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

مومند: فقط با افرایش کیفیت فراورده‌های‌مان می‌توانیم با تولیدات خارجی رقابت کنیم

رسول شهزاد- کابل
برگزار کنندگان نمایشگاه «وطن ما تولید ما» می‌گویند که شرکت‌های تولیدی داخلی باید محصولات شان را با کیفیت و با معیارهای جهانی تولید کنند تا شهروندان به جای محصولات خارجی از محصولات داخلی استفاده کنند.


افتتاحیه «نمایشگاه وطن ما تولید ما» امروز یکشنبه (۲۰ قوس) از سوی ویژن بزنس، وزارت صنعت و تجارت، کمپنی مخابراتی روشن، وزارت اقتصاد، اطلاعات و فرهنگ، اتحادیه فابریکات ذوب آهن، اتاق صنایع و معادن افغانستان و اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان با اشتراک مقامات امارت اسلامی، تاجران، سرمایه گذاران و صنعت کاران در کابل برگزار شد.
یونس مومند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور در افتتاحیه نمایشگاه گفت: مطابق قانون امارت اسلامی شهروندان باید از نمایشگاه‌ها باز دید داشته باشند تا با محصولات داخلی آشنا شوند.
آقای مومند همچنان گفت که در شرایط کنونی بهترین زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده و از سرمایه گذاران خارجی می خواهیم باید در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
وی همچنان گفت که سرمایه‌گذاران باید در زمینه تولید برق در کشور سرمایه‌گذاری کنند چون امروز یکی از مشکلات سد راه شرکت‌ها مشکل برق است.
وی از تمام تاجران و شرکت داران محصولات تولیدی کشور خواست که تولید محصولات شان را با معیار های جهانی برابر و محصول با کیفیت تولید کنند.
از سویی هم، عبدالطیف نظری معین وزارت اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد در پی نهادینه سازی مصرف تولیدات داخلی است و ما تلاش داریم تا مردم با محصولات داخلی آشنا شوند و استفاده کنند.
نظری افزود که وزارت اقتصاد کشور از صنایع نوپا حمایت می‌کند و تلاش دارد تا مشکلات در این عرصه را حل کند.
روهید احمدی نماینده شرکت روشن به خبرگزاری دید، گفت: ما از برگزاری این نمایشگاه خرسند هستیم و از امارت اسلامی می‌خواهیم تا از تولیدات داخلی حمایت کند.


آقای احمدی افزود که حکومت باید جهت معرفی بیشتر تولیدات داخلی نمایشگاه‌های بین‌المللی را راه‌اندازه نموده و از واردات اجناس مشابه به افغانستان جلوگیری نماید.
این در حالی است که مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور می‌گویند که در نمایشگاه بین المللی ابوحنیفه که در هفته قبل راه اندازی شده بود بیش از ۳۵میلیون افغانی تولیدات داخلی کشور به فروش رسیده است.
در همین حال، حبیب‌الرحمن منصور معین فرهنگی شهرداری کابل گفت: محصولات افغانستان در حال حاضر به کشور های همسایه و منطقه صادر می‌شود.
آقای منصور افزود که خواست امارت اسلامی از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران این است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
با این حال، مطابق آمارهای جهانی افغانستان در فاجعه بار ترین بحران بشری قرار دارد و بالای ۹۰ درصد شهروندان آن زیر خط فقر به سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا