آخرین اخبارافغانستان

مکاتب در نقاط سردسیر در ماه قوس رخصت می‌شود

وزارت معارف کشور در اطلاعیه به تمام ادارات معارف ولایات سردسیر دستور داده است که مکاتب را در ماه قوس رخصت نموده و آزمون نهایی را در ابتدای سال تعلیمی ۱۴۰۰ بگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت معارف به تازگی در مکتوبی به ادارات معارف ولایات سردسیر دستور داده که مکاتب را در ماه قوس رخصت نمایند.

در این اعلامیه در شش بند آمده:
۱- معلمین مکلف اند قبل از رخصتی زمستانی به شاگردان وظیفه دهند تا در ایام رخصتی دروس خوانده شده را تکرار و برای امتحان سالانه آماده گی لازم داشته باشند، قابل ذکر است که سوالات برای امتحان سالانه از دروس خوانده شده ترتیب می‌گردد.

۲- با در نظر داشت موارد فوق سال تعلیمی ۱۳۹۹ تابع یک امتحان نهایی (سالانه) بوده و نمرات آن از ۱۰۰ محاسبه می‌گردد.
۳- تمام صنوف ۱-۶ مکاتب سرد سیر از اول قوس سال ۱۳۹۹ رخصت می‌باشد.
۴- تمام صنوف ۷-۱۲ مکاتب سرد سیر از ۱۵ قوس سال ۱۳۹۹ رخصت می‌باشد.
۵- مناطق نهایت سرد سیر صنوف ۱-۱۲ از اول قوس سال ۱۳۹۹ رخصت می‌باشد.
۶- امتحانات نهایی در شروع سال تعلیمی ۱۴۰۰ آغاز می‌گردد.
نجیبه آرین سخنگوی وزارت معارف امروز یک‌شنبه( ۲۵ عقرب) گفته که در مناطق نهایت سردسیر نیز مکاتب سر از اول ماه قوس به رخصتی زمستانی می‌روند.
خانم آرین افزوده که سال تعلیمی ۱۳۹۹ خورشیدی تابع یک امتحان نهایی یا سالانه است که در ابتدای سال تعلیمی ۱۴۰۰ خورشیدی آغاز می‌شود.
به گفته‌ او، تمام مکاتب تعلیمات عمومی دولتی و خصوصی، مدارس و دارالحفاظ‌ها مکلف به پیروی از این هدایت اند و رهنمودهای قبلی در زمینه لغو می‌باشد.
سخنگوی وزارت معارف افزود که آموزگاران در مکاتب مکلف‌اند که پیش از رخصتی زمستان به دانش‌آموزان وظیفه دهند که در روزهای رخصتی درس‌های خوانده شده را تکرار و برای امتحان سالانه آمادگی بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا