آخرین اخبارجهانسیاست

مکاتب نظامی پوتین؛ دختران برای مقابله با تروریستان پرورش می‌یابند

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به وزارت دفاع کشورش دستور داده تا مکاتب نظامی پوتین، مخصوص دختران را توسعه دهد.
به نقل از دیلی میل، قرار است مکاتب نظامی پوتین مخصوص دختران توسعه یابد، طوری‌که در این مکاتب به دختران نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله آموزش داده می‌شود تا با در دست گرفتن تفنگ و خمپاره برای مقابله با تروریست‌ها آشنا شوند.
همچنان استفاده از تیلفون همراه در این مراکز ممنوع است.
به گزارش رسانه‌های روسی، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه تلاش دارد آموزش دختران را در مؤسسات آموزشی نظامی پیش از ورود به دانشگاه در این کشور توسعه دهد. شویگو همچنین قصد دارد تا یکی از این مکاتب را در شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به روسیه ملحق شد، افتتاح کند.
وزیر دفاع روسیه گفته است: ما سیستمی پیشرفته در آموزش پیش از دانشگاه داریم و امیدواریم بتوانیم مکاتب نظامی دختران را در این مناطق توسعه دهیم.
وی در ادامه افزوده است: در مسکو مکتبی برای دختران است که زیر نظر وزارت دفاع فعالیت دارد. به طوری که به دختران در آنجا آموزش داده می‌شود و آن‌ها مهارت‌های شگفت‌انگیز خود را به نمایش می‌گذارند. ما در حال بررسی برای انتقال این ایده به شهر «سواستوپل» (در جنوب غربی شبه جزیره کریمه) هستیم.
در سفری که به تازگی سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به سرزمین مادری خود در سایبری داشته اعلام کرده که به این مکاتب نظامی که برای پسران و دختران تأسیس شده، افتخار می‌کند و آن را برترین (اقدام در این زمینه) در جهان می‌داند.
طبق دستورات رییس جمهور روسیه در پنج سال گذشته، ۹ مدرسه نظامی در آن کشور تأسیس شده که حدود ۳ هزار دانش‌آموز دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا