آخرین اخبارجهانسیاست

مکرون برای دومین بار رییس جمهور فرانسه شد

خبرگزاری دید: امانوئل مکرون برای دومین بار برنده انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه شد.


امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه روز گذشته با کسب ۵۸.۲ در صد آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برای دومین بار برنده کرسی ریاست جمهوری فرانسه شد.
مارین لوپن‌ رقیب انتخاباتی مکرون که در انتخابات دور نخست ریاست جمهوری فرانسه ۲۳.۱ در صد آرا را به دست آورده بود، در دور دوم ۴۲.۱ درصد آرای مردم کشورش را به دست آورد.
امانوئل مکرون پس از اعلام نتایج انتخابات در جریان سخنرانی به مناسبت پیروزی‌اش خطاب به طرفدارانش اعتراف کرد که بسیاری مردم فقط به خاطر جلوگیری از نامزد حزب راست افراطی فرانسه برایش رای دادند،‌ نه نظریات و برنامه‌هایش.
خبرگزاری رویترز از قول آقای مکرون نوشته است که «بسیاری مردم در این کشور به خاطر حمایت از نظریات‌ام برایم رای نداده‌اند، بلکه به خاطر دور نگهداشتن راست‌گرایان افراطی رای دادند. می‌خواهم از آنان سپاس‌گزاری کنم و در سال‌های پیشرو مدیون شان هستم».
وی افزود: هیچ کسی کنار نخواهد ماند. عصر بعدی مشابه ماموریت قبلی نخواهد بود. ما برای انجام کارها،‌ راه‌های جدید را ابداع خواهیم کرد.
در دور نخست این انتخابات که به تاریخ ۱۰ اپریل برگزار شد، ١٢ نامزد بر سر تصاحب کرسی ریاست جمهوری برای پنج سال آینده رقابت کردند که در نهایت امانوئل مکرون با کسب ۲۷.۸۵ و مارین لوپن با ٢٣.١ درصد آرا راهی دور دوم شدند.
گفتنی است که مکرون در انتخابات ریاست جمهور سال ۲۰۱۷ نیز در دور دوم با کسب ۶۶ در صد آرا، مارین لوپن را شکست داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا