آخرین اخبارجهانسیاست

مکرون: برای مقابله با تروریزم همکاری مفید جامعه بین‌الملل نیاز است

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه می‌گوید برای مقابله با تروریزم بازگشت به مسیر همکاری‌ مفید جامعه بین‌المللی مهم است.
به گزارش خبرگزاری دید، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با «گرند کانتیننت» تحت عنوان «دکترین مکرون» گفته است که سال ۲۰۲۰ با بحران‌هایی مانند همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ و تروریزم همراه بود.
آقای مکرون با اشاره به بحران‌های سال ۲۰۲۰ که جهان از آن متأثر شد، در بخشی از مصاحبه خود گفته است که اروپا نباید وابسته به کشورهایی چون چین و ایالات متحده باشد و راه حل‌های خود را باید پیش ببرد.
وی گفته است: «متأسفانه، پیامدهای کامل این قضیه [وابستگی اروپا به امریکا] را در قضیه مذاکرات ایران درک کردیم. ما کشورهای اروپایی می‌خواستیم در چارچوب آنچه برجام می‌نامیم باقی بمانیم، اما با خروج امریکا، هیچ شرکت اروپایی از ترس تحریم‌های امریکا، نتوانست به تجارت با ایران ادامه دهد».
به گفته او، در کم‌تر از ده سال پیش، چندین شرکت فرانسوی میلیاردها یورو جریمه شده‌اند، چون در کشورهایی فعالیت می‌کردند که طبق قوانین ایالات متحده ممنوع شده‌اند.
رییس جمهور فرانسه همچنان تأکید کرده است که نه تنها بیماری کووید-۱۹، بلکه تروریزم نیز در ماه‌های اخیر با قدرت بیشتری به سراسر اروپا و افریقا بازگشته است.
وی افزوده است: « تروریزم به همه ما ضربه زده و نباید فراموش کنیم که بیش از ۸۰ درصد از قربانیان این تروریزم اسلام‌گرا از جهان مسلمانان بوده است… ما با یکدیگر با این بحران‌ها روبه‌رو هستیم».
مکرون خاطرنشان کرده است که برای مقابله با تروریزم به دو اصل قوی نیاز است: بازگشت به مسیر همکاری مفید جامعه بین‌المللی و ایجاد یک اروپای بسیار قوی‌تر.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا