آخرین اخبارافغانستانسیاست

مکرون در دیدار با مسعود: فرانسه آماده حمایت دوامدار از مردم افغانستان است

احمد مسعود فرزند احمدشاه گفته است که در جریان سفر به فرانسه با امانوئل مکرون رییس جمهور آن کشور دیدار نموده است. امانوئل مکرون در این دیدار از آمادگی کشورش برای حمایت دوامدار از افغانستان خبرداده است.


به گزارش خبرگزاری دید، احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود که برای مراسم نامگذاری بخشی از ناحیه هشتم شهر پاریس به نام احمد شاه مسعود به آن کشور رفته بود، از دیدار با رییس جمهور فرانسه خبرداد.
مسعود نوشته: در این دیدار ضمن قدردانی از نامگذاری یک جاده به نام قهرمان ملی و روابط و همکاری‌های فرانسه با افغانستان در صد سال اخیر، به ویژه در دوران جهاد و بیست سال پسین، پیرامون وضعیت جاری در افغانستان و فرصت‌ها و خطرات احتمالی این وضعیت، بحث‌های همه جانبه صورت گرفت، که سبب ایجاد دیدگاه‌های مشترک دوجانبه شد.
در این دیدار رییس جمهور فرانسه مبارزات شهید احمد شاه مسعود در برابر اتحاد جماهیر شوروی و طالبان و القاعده را درخشان ترین نمونه آزادی خواهی و استقلال طلبی توصیف کرده و آمادگی فرانسه برای حمایت دوامدار از مردم افغانستان را اعلام داشت.
گفتنی است که اخیراً شهرداری پاریس تصمیم به نامگذاری بخشی از محله هشتم این شهر به نام احمدشاه مسعود گرفته و مراسمی با حضور احمد مسعود، داکتر عبدالله و حامدکرزی برگزار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا