آخرین اخبارجهانسیاست

مک‌کال: همه اعضای کانگرس باید اسناد محرمانه خروج از افغانستان را ببینند

خبرگزاری دید: رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا گفته که دسترسی به اسناد محرمانه خروج از افغانستان باید به همه اعضای این کمیته داده شود.

مایکل مک‌کال رییس کمیته امور خارجی کانگرس بار دیگر تاکید کرده است که به همه اعضای این کمیته باید اجازه داده شود تا کانال پیام‌ محرمانه جولای ٢٠٢١ و واکنش رسمی وزارت خارجه امریکا را مشاهده کنند.

هفته گذشته، مک‌کال و یک عضو ارشد این کمیته توانستند پس از حدود ٢ سال به این کانال و اسناد محرم خروج دسترسی پیدا کنند.

وزارت خارجه امریکا به سایر اعضای این کمیته اجازه مشاهده این اسناد را نداده است.

مک‌کال همچنین در نامه‌ای گفته که مبنای کافی برای محرم نگه داشتن این اسناد وجود ندارد و از دولت بایدن خواست که آن را از حالت طبقه‌بندی خارج و در اختیار مردم امریکا قرار دهد.

وی در این نامه نوشته است: به شدت از شما می‌خواهم که کار درست را انجام دهید و دسترسی به اسناد را برای همه اعضای کمیته و مردم امریکا فراهم کنید.

وزارت خارجه ایالات متحده حدود دو سال پس از خروج فاجعه‌بار از افغانستان تنها به دو عضو کانگرس احازه دسترسی به این اسناد را فراهم کرد که هشدارهای وحشتناک مقامات را نشان می‌دهد که به آن‌ها توجهی نمی‌شود و عواقب غم‌انگیزی در پی داشته است.

گفتنی است که خروج فاجعه‌بار امریکا از افغانستان و حمله تروریستی که منجر به کشته شدن ١٣ نظامی امریکایی و حدود ٢٠٠ تن از مردم ملکی افغان شد، باعث شده که اکثریت امریکایی‌ها و  متحدان ایالات متحده اعتماد خود را به این کشور از دست دهند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا