آخرین اخباراسلایدشوجهان

مک ماستر: احتمال جنگ با کوریای شمالی افزایش یافته است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که احتمال جنگ میان واشنگتن و پیونگ‎یانگ« روز به روز» در حال افزایش است.
اما این سیاست‎مدار امریکایی تاکید کرده است که راه‎های دیگری غیر از جنگ هم وجود دارد تا به مشکل میان دو کشور خاتمه دهد.
به نقل از صدای امریکا، آقای ماستر این سخنان را یک هفته پس از آن بیان کرده که کوریای شمالی پس از آزمایش یک موشک بالستیک قاره‎پیما که توانایی حمل کلاهک هسته‎ای را نیز دارد، اعلام کرد اکنون می‎تواند هر نقطه امریکا را هدف قرار دهد.

مک ماستر در حالی که نامی از رهبر کوریای شمالی نبرده، گفته است که اقدامات تحریک‎آمیز پیونگ‎یانگ فرصت جنگ را افزایش می‎دهد.
بر اساس گزارش رسانه‎ها، پیونگ‌یانگ در صدد هدف قرار دادن سواحل غربی ایالات متحده است، جایی‎که نیاز است تا امریکا سیستم‌های بیشتر دفاع موشکی را نصب کند.
خبر گزاری رویترز گزارش داده بود که سواحل غربی ایالات متحده نیاز به نصب سیستم دفاع موشکی موسوم به THAAD را دارد؛ نوعی سیستم دفاع موشکی که امریکا در کوریای جنوبی نصب کرده است.
در همین حال، آقای ماستر مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری امریکا از چین خواست که صادرات نفت را به کوریای شمالی متوقف کند تا آن کشور دست به آزمایش بیشتر نزند. به گفته ماستر: « بدون نفت نمی‎توانید موشک پرتاب کنید.»
از سویی هم، کوریای شمالی روز یک‎شنبه با انتقاد از ایالات متحده و کوریای جنوبی، این دو کشور متحد را متهم به «تحریک جنگ بر ضد سایر کشورها» کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا