آخرین اخبارمنطقه

به منظور جلوگیری از بازگشت آواره‌گان مسلمان

میانمار مرز خود با بنگلادیش را ماین‌گذاری کرده‌است


دولت میانمار برای بازگشت دوباره آوارگان روهینگیایی مانع ایجاد کرده است.
منابع نظامی بنگلادش می‌گویند که دولت میانمار برای جلوگیری از بازگشت آواره‌گان روهینگیایی به خانه‌های‌شان، اقدام به ماین‌گذاری در مرزهای مشترک با بنگلادش کرده است.
منابعی در وزارت دفاع بنگلادش، امروز(۱۵ سنبله) اعلام کرده‌اند که دولت میانمار برای ممانعت از بازگشت آواره‌گانی که به این کشور گریخته‌اند؛ در امتداد مرزهای دو کشور ماین‌گذاری کرده است.
به نقل از رویترز، دولت بنگلادش تاکنون به این موضوع واکنش خاصی نشان نداده؛ اما گفته می‌شود که رسما به این قضیه اعتراض خواهد کرد.
منابع نظامی بنگلادش مدعی است که تصاویر و معلوماتی را در اختیار دارند که نشان می‌دهد دولت میانمار، در امتداد سیم خارداری که مرز دو کشور را مشخص می‌کند، اقدام به کاشت ماین کرده است.
این منابع با اطمینان گفته‌اند: کسانی که این ماین‌ها را در حال کاشتن بودند، لباس نظامی ارتش میانمار را به تن داشتند و در این مورد شکی ندارند.
افزون بر این گزارش، دولت بنگلادش در حال آماده‌سازی یک جزیره دور افتاده در این کشور است تا آواره‌گان روهینگیایی را به صورت موقت پناه دهد. بیش از ۱۲۰ هزار مسلمان روهینگیا هم‌اکنون در مرزهای بنگلادش در شرایطی رقت‌باری مسکن گزیده‌اند.
گفتنی است که افزون بر این تعداد، نزدیک به ۴۰۰ هزار تن دیگر در اردوگاه‌های موقتی که از سوی سازمان ملل در بنگلادش تدارک دیده شده، به سر می‌برند.
در پی حمله یک گروه مسلح روهینگیایی به یک پاسگاه پولیس در میانمار، ارتش این کشور با حمله به مناطقی که این قوم در آن زندگی می‌کرد؛ چندین روستا را به آتش کشیده و چند منطقه را به صورت کلی از روی زمین محو کرده است.
مسلمانان روهینگیایی، از نظر دولت میانمار، بنگلادشی محسوب می‌شوند و دولت این کشور حتا از دادن مدارک هویتی به آن‌ها امتناع می‌ورزد.
در همین حال، دولت میانمار رسما اعلام کرده است که چیزی به نام اقلیت روهینگیایی در این کشور وجود ندارد و آنها باید میانمار را به عنوان اتباع بیگانه ترک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا