آخرین اخبارجهاندولت فراگیرسیاست

میرضیایف: طا-لبان برای مقابله با تروریزم اراده قوی از خود نشان دهند

خبرگزاری دید: رییس جمهور ازبیکستان در کنفرانس بین‌المللی تاشکند در مورد افغانستان از طا-لبان خواست اراده قوی در مقابله با تروریزم و همه اشکال و مظاهر آن از خود نشان دهند و با همه سازمان‌های تروریستی بین‌المللی رابطه خود را قطع کنند.

میرضیایف: طا-لبان برای مقابله با تروریزم اراده قوی از خود نشان دهند

به نقل از یو . زی دیلی، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبیکستان در سخنرانی خود در نشست بین‌المللی تاشکند «افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی» با اشاره به کاهش توجه جهان به افغانستان تأکید کرده است که جامعه بین‌المللی اشتباه دهه ۱۹۹۰ خود را تکرار نکند.
میرضیایف با اشاره به بحران عمین اقتصادی-اجتماعی و انسانی افغانستان گفت: جلوگیری از انزوای بین‌المللی افغانستان که به ناچار به وخامت بیشتر وضعیت بشردوستانه منجر خواهد شد، حیاتی است. ما در مورد سرنوشت میلیون‌ها نفر صحبت می‌کنیم.
وی افزود: طا-لبان امروز گام‌های معینی را در جهت انکشاف مسالمت‌آمیز کشور برمی‌دارد و برای بهبود وضعیت اقتصادی-اجتماعی، ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه، همکاری متقابل سودمند با جامعه جهانی تلاش می‌کند. ما باید این تلاش ها را تشویق و حمایت کنیم.
به گفته وی، شرایط اساسی برای برقراری صلح درازمدت در افغانستان مبتنی بر تشکیل دولت همه‌شمول که همه لایه‌های جامعه افغانستان در حکومت حضور داشته باشند، تضمین حقوق و آزادی‌های اولیه بشری به ‌ویژه زنان و همه گروه‌های قومی و مذهبی است.
شوکت میرضیایف در این زمینه از حکومت کنونی افغانستان خواست تا اراده قوی نشان دهد و تدابیر قاطع برای پیشگیری و مقابله با تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن اتخاذ کند و روابط خود را با همه سازمان‌های تروریستی بین‌المللی قطع کند.
شوکت میرضیایف تاکید کرد: این امر به تقویت اعتماد به طا-لبان کمک می‌کند، چشم‌اندازهای واقعی را برای توسعه پایدار افغانستان در فضای دوستی، حسن هم‌جواری و همکاری متقابل سودمند با محیط نزدیک آن و جامعه بین‌المللی باز می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا