آخرین اخبارافغانستان

برشنا:

میزان برق وارداتی ازبیکستان به ۳۰۰ میگاوات افزایش یافته است

شرکت برشنا اعلام کرد که میزان برق وارداتی ازبیکستان به ۳۰۰ میگاوات افزایش یافته و تلاش‌ها برای رساندن سطح آن به ۴۵۰ میگاوات ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاری دید، شرکت سراسری توزیع برق (برشنا) امروز یکشنبه(۲۱جدی) اعلام کرد که میزان صادرات برق ازبیکستان به افغانستان به ۳۰۰ میگاوات افزایش یافته است.
این اداره گفته که همزمان کار روی نورمال ساختن برق وارداتی ازبیکستان به شدت ادامه دارد تا واردات برق به حد اعظمی بیش از ۴۵۰ میگاوات برسد.
این در حالی‌ست که این شرکت روز گذشته گفته بود که شهر کابل با ۶۵ میگاوات برق وارداتی و نیز ۱۰۵ میگاوات برق داخلی تامین انرژی می‌گردد.
قابل ذکر است که چند روز قبل برشنا اعلام کرده بود که برق وارداتی ازبیکستان به افغانستان که منبع اصلی تامین برق کابل و برخی ولایت‌ها است، به دلیل بروز مشکل فنی قطع شده است.
با قطع برق ازبیکستان، کابل و حدود هفت شهر دیگر در تاریکی فرو رفتند.
افغانستان به شدت به برق وارداتی متکی است، در حال حاضر، فقط حدود ۲۰۰ میگاوات برق در کشور تولید می‌شود، ولی نیازمندی به برق، براساس اعلام برشنا هفت هزار میگاوات است.
با مصرف شدن صدها میلیون دالر در سال های اخیر در کشور، بسیاری از نقاط افغانستان هنوز برق کافی و مطمئن ندارند. بر اساس گفته‌های مسئولان در برشنا سالانه حدود ۲۸۰ میلیون دالر برق از کشورهای همسایه وارد می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا