آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

سازمان ملل:

میلیاردها دالر در افغانستان حیف و میل شده‌است

نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در کابل نخستین گزارش خود را از اقدامات حکومت وحدت ملی در امر مبارزه با فساد اداری به نشر رسانید.
به گزارش خبرگزاری دید، تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان طی یک نشست خبری اعلام کرد که به دلیل فرهنگ معافیت از مجازات، میلیاردها دالر کمک‌های جامعه جهانی در افغانستان حیف و میل شده‌است.
وی در این نشست خبری اعلام کرد، هرچند اقدامات سران حکومت وحدت ملی در کاهش فساد اداری سودمند بوده است، اما کمک‌های انجام‌شده چندان تاثیرگذار نبوده‌است.
نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در امور افغانستان خاطرنشان کرد که فساد یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها بر سد راه صلح و انکشاف پایدار در افغانستان بوده‌است.
اما وی تاکید کرد که سازمان ملل متحد برای حمایت و پشتیبانی از حکومت افغانستان، استراتیژی درازمدت را آماده کرده است که برای تطبیق آن نیاز است تا اقدامات فوری روی دست گرفته شود.
در همین حال، وزارت عدلیه با نشر گزارش سازمان ملل متحد در افغانستان استقبال کرد.
عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه افزود که این وزارت در راستای مبارزه با فساد اداری بزودی قانون جدیدی را در امر فساد اداری روی دست خواهد گرفت.
با وجود تلاش‌ها و اقدمات حکومت وحدت ملی اما فساد پس از ناامنی یکی از بزگ‌ترین چالش در برابر مردم افغانستان عنوان می‌شود که ادامه این وضعیت مردم افغانستان را با چالش‌های زیاد مواجه کرده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا