آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ناآرامی‌ها در سویدن به دلیل آتش زدن «قرآن کریم» ادامه دارد

خبرگزاری دید: ناآرامی‌هایی که در اعتراض به برنامه یک حزب سیاسی راست افراطی ضدمهاجر و اسلام‌ستیز برای سوزاندن یک «جلد قرآن» در جنوب سویدن آغاز شده، همچنان ادامه دارد.


به نقل از رادیو زمانه، از روز پنجشنبه درگیری‌هایی در استکهلم و شهرهای «لینکوپینگ و نورکوپینگ» گزارش شده است.
حزب دنمارکی استرام کورس (Stram Kurs) برنامه داشت در این شهرها تظاهرات برگزار کند و قرآن را آتش بزند.
عصر جمعه هم پیش از شروع تجمع استرام کورس در شهر مسلمان‌نشین «اوربرو» برای سوزاندن یک جلد قرآن، درگیری‌های خشونت‌آمیز بین تظاهرکنندگان این حزب و معترضان مسلمان رخ داد و در این درگیری‌ها ۱۲ افسر پولیس زخمی‌شده و چهار موتر پولیس سوزانده شد.
با این‌ حال، پولیس سویدن می‌گوید برای زیرپانگذاشتن حق اعتراضات و آزادی بیان، حاضر نیست جلو تظاهرات راست افراطی را بگیرد.
ناآرامی‌ها شنبه‌شب به شهر لاندسکرونا نیز کشیده شد و طبق اعلام پولیس به‌رغم پایان درگیری‌ها اوضاع همچنان متشنج است.
در تظاهرات روز شنبه در یک پارک مرکزی در مالمو هم «راسموس پالودن» رهبر استرام کورس برای جمعی از طرفداران این حزب که در لغت معنای «تندرو»‌ می‌دهد سخنرانی کرد. از سوی مقابل مسلمانان به سمت این تجمع سنگ پرتاب کردند و پولیس برای متفرق کردن آن‌ها از اسپری مرچ استفاده کرد.
«پالودن» چهره ضداسلام و یک وکیل دنمارکی‌ست که تابعیت سویدنی نیز دارد و این حزب ضد مهاجر را تحت عنوان یک حزب «ملی‌گرا» در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرده است.
او پیشتر نیز بارها در دنمارک «قرآن» سوزانده است. نزدیک به دو سال قبل یک گروه اسلام‌ستیز وابسته به حزب پالودن هم در مالمو نسخه‌ای از قرآن را سوزاندند و خشم مسلمانان منطقه مسلمان‌نشین روسن‌گورد را برانگیختند. پالودن پیش از شرکت در تجمع این گروه توسط پولیس دستگیر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا