آخرین اخبارافغانستان

نابودی کشت‌زارهای کوکنار در بلخ آغاز شد


مسوولان فرماندهی پولیس ولایت بلخ از آغاز برنامه نابودسازی کشت‌زارهای کوکنار در ۶ ولسوالی این ولایت خبر داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، جمعی از مسوولان محلی بلخ به شمول فرمانده پولیس، رییس مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسوولان به منظور محو مزارع کوکنار به ولسوالی‌های ولایت بلخ رفته‌اند.
سید کمال سادات، فرمانده پولیس بلخ، در ولسوالی شولگره به خبرنگاران گفت: گزارش‌های رسیده به آنان نشان می‌دهد که در شش ولسوالی بلخ، کوکنار کشت شده است. وی گفت ولسوالی‌های، چمتال، چهاربولک، شولگره، دهدادی، دولت‌آباد و بلخ از ولسوالی‌هایی‌اند که کشت تریاک در آن صورت گرفته است.
وی گفت: کمپاین دو روزه را به منظور نابودی این کشت‌زارها به راه انداخته‌اند‌.
محمد رحیم رحمان‌اوغلی، رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ گفت: برنامه آنان تا از بین رفتن کشت‌زارهای تریاک در بلخ ادامه دارد.
از سوی دیگر غوث‌الدین و غلام سخی دو تن از دهقانان ولسوالی شولگره به خبرنگاران گفتند: به‌دلیل فقر و نیازمندی اقتصادی، و عدم همکاری دولت با دهقانان، آنان به کشت کوکنار روی آورده‌اند. آنان که هر کدام از ۵۰ الی ۱۲۰ جریب زمین را تریاک کشت کرده بودند، از دولت خواستند تا به حمایت از دهقانان و اقشار آسیب‌پذیر بپردازد. در غیر آن سال دیگر نیز کوکنار کشت خواهند کرد.
چندی قبل مسوول یک نهاد اجتماعی از ۴ برابر شدن کشت کوکنار در بلخ خبر داده بود. از سوی دیگر ولسوال بلخ گفته بود تنها در ولسوالی بلخ ۱۰هزار جریب زمین زیر کشت کوکنار رفته است اما مسوولان محلی بلخ این ارقام را اغراق‌آمیز توصیف می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا