آخرین اخباراجتماعافغانستان

نابودی ۲۷ آزمایشگاه مواد مخدر در سال جاری

وزارت داخله اعلام کرد که در سال روان ۲۷ آزمایشگاه پروسس و تولید مواد مخدر در نقاط مختلف کشور نابود شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالخلیل بختیار معیین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت:« در نتیجه عملیات مشترک نیروهای وزارت داخله در ولسوالی خوگیانی، افزون بر تخریب دوآزمایشگاه پروسس مواد مخدر بیش از ۵ تُن مواد مخدر مختلف‌النوع بدست آمده که درپیوند به این موضوع سه تن بازداشت شده.»
براساس گزارش معیینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، این اداره در جریان سال روان به گونه مجموعی بیش از ۲ هزار عملیات را راه‌اندازی کرده است که در نتیجه آن ۲۸۴۸ مظنون به شمول مافیای بزرگ، متوسط وکوچک مواد مخدر گرفتار شده‌اند.
آقای بختیار افزود: میزان کل مواد مخدر به شمول تریاک، مورفین، هیرویین، چرس ومشروبات الکولی که درجریان سال روان کشف وضبط شده است، به ۲۳۱ تُن می رسد. ۲۷ آزمایشگاه پروسس مواد مخدر و۱۲ ذخیره‌گاه تریاک وهیرویین نیز در جریان سال روان کشف ومنهدم شده است.
معیین مبارزه با مواد مخدر همچنان از ۸۶۰ عملیات مبارزه با مواد مخدر در شهر کابل خبر می‌دهد که در نتیجه آن ۱۰۳۵ تن به اتهام قاچاق بازداشت شده است.
گفتنی است که بر اساس گزارش دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ تولید مواد مخدر در کشور ۸۷ درصد افزایش یافته است که دلایل عمده آن بی‌ثباتی سیاسی، کمبود کنترول دولتی، ناامنی، فساد اداری و اقتصاد ضعیف دهاقین عنوان شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا