آخرین اخبارافغانستانسیاست

ناتو:‌ حضور ما در افغانستان مبتنی بر شرایط است

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در واکنش به کاهش نیروهای امریکایی در این کشور گفته است که موضع ناتو در قبال افغانستان تغییر نکرده است.

پنتاگون
به گزارش خبرگزاری دید، ماموریت حمایت قاطع به تازگی در واکنش به کاهش نیروهای امریکایی تا مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تن در افغانستان، گفته است که موضع ناتو تغییر نکرده است و این سازمان به مامویت آموزش، مشاوره و کمک با نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.
در خبرنامه ماموریت حمایت قاطع آمده است: «موضع ناتو تغییر نکرده است. ما ماموریت آموزش، مشوره و مساعدت خود را با یک مقر در کابل و چهار فرماندهی در منطقه در ترکیب فعلی انجام می‌دهیم.»
حمایت قاطع افزوده است که این ماموریت به نیروهای امنیتی افغانستان در تلاش شان برای صلح دایمی و تضمین اینکه افغانستان دیگر هرگز به پناه‌گاه امنی برای تروریزم بین‌المللی تبدیل نمی‌شود، کمک می‌کند.
خبرنامه افزوده است که ناتو به پشتیبانی خود از روند صلح ادامه می‌دهد و آماده است با رویکرد مبتنی بر شرایط، حضور خود را بیشتر تنظیم کند.
این در حالی است که سرپرست وزارت دفاع امریکا روز گذشته اعلان کرد شمار نیروهای امریکایی در افغانستان تا مرز ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا