آخرین اخبارافغانستانسیاست

ناتو در امنیت انتخابات نیروهای امنیتی افغانستان را کمک می‌کند

نماینده ملکی ناتو در افغانستان می‌گوید نیروهای امنیتی افغانستان با پشتیبانی نیروهای خارجی زمینه را برای برگزاری یک انتخابات آزاد و شفاف و در یک فضای امن فراهم خواهند کرد.
کورنیلوس زیمرمن، نماینده ملکی ناتو می‌گوید هرچند این کار آسان نیست، اما آنان تلاش می‌کنند تا انتخابات در فضای امن برگزار شود.
زیمرمن در مراسمی که به‌منظور آماده‌سازی نیروهای امنیتی افغانستان که در میدان‌های نبرد زخم برداشته‌اند و قرار است در یک رقابت ورزشی شرکت کنند، صحبت می‌کرد، گفت نیروهای امنیتی افغانستان می‌توانند امنیت انتخابات را به‌گونه درست تامین کنند.
کورنلیوس زیمرمن، نماینده ملکی ناتو در افغانستان، گفت: «من بیش از حد اطمینان دارم که نیروهای دولتی افغانستان با همکاری ماموریت پشتیبانی قاطع شرایط انتخابات آزاد، عادلانه و امن را فراهم خواهند کرد. این کار آسان نخواهد بود اما ما این چالش را برعهده می‌گیریم و من باور دارم که همکارانم در ماموریت پشتیبانی قاطع تجربه‌های مسلکی‌شان در باره انتخابات به همکاران افغانستانی‌شان می‌رسانند.»
جنرال نیکلسون، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع، نیز گفته است که «نیروهای دولتی افغانستان شکست ناپذیر اند، نه تنها شما برای افغانستان امن، بل که برای دنیا مبارزه می‌کنید.»
قرار است درماه اکتوبر این رقابت‌های ورزشی میان ۱۸ کشور به شمول افغانستان با حضور پنج‌صدوپنجا ورزشکار در شهر سدنی استرالیا بر گزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا