آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ناتو در تلاش برای ادامه کمک به ارتش افغانستان

اعضای صندوق جهانی کمک مالی به ارتش افغانستان روز گذشته در نشست سالانه خود روی کمک مالی به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و هماهنگی بیشتر روی این موضوع، گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، سازمان اتلانتیک شمالی در بروکسل مقر این سازمان در اعلامیه‌ای می‌گوید:« این صندوق بین‌المللی مالی تا روز دوشنبه ۲۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی به نیروهای امنیتی افغانستان، ۲.۳ میلیارد دالر داده‌است.»

این خبرنامه می‌افزاید که در جلسه دیروز هیئت صندوق مالی نیروهای امنیتی افغانستان، بین مقام‌های حکومت افغانستان و جامعه بین‌المللی روی هماهنگی روند تمویل نیروهای امنیتی افغانستان و برنامه‌های حکومت افغانستان در زمینه افزایش مصارف سالانه امنیتی و ایجاد اصلاحات برای بهبود امور مالی حکومت، بحث شد.
ناتو گفته که در این نشست همچنین در باره بودجه مورد نیاز آینده نیروهای امنیتی افغانستان نیز بحث و مذاکره صورت گرفت.
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می‌گوید، این سازمان در نشست سران کشورهای عضو در سال ۲۰۱۶ میلادی در وارسا موافقت کرد که به حمایت مالی نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه می‌دهد.
به گفته او:« صندوق مالی بین‌المللی اردوی ملی افغانستان در تقویت نیروهای امنیتی افغانستان نقش مهمی بازی کرده‌است.»
آقای ستولتنبرگ افزوده است:« نشست سران کشورهای عضو ناتو در ماه جولای در بروکسل، فرصت خوبی برای کشورهای کمک کننده خواهد بود که تعهدات آینده شان را برای ثبات مالی نیروهای امنیتی افغانستان، مشخص سازند.»
در این نشست اکلیل حکیمی وزیر مالیه به نمایندگی از افغانستان شرکت کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا