آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

ناتو: در مورد حضور و خروج از افغانستان تصمیم نهایی گرفته نشده است

سرمنشی ناتو در پایان نشست وزرای دفاع این سازمان، اعلام کرد که کشورهای عضو هنوز هیچ تصمیمی در باره حضور آینده نظامیان شان در افغانستان نگرفته‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ این اظهارات را در پایان نشست دو روزه‌ وزیران دفاع ناتو مطرح کرده است.
این نشست دو روزه به گونه‌ مجازی برگزار شد. هدف از برگزاری آن بررسی مأموریت ناتو در افغانستان و عراق گفته شده بود.
با این حال، استولتنبرگ در توییتی نوشته است: «وزیران دفاع ناتو درباره‌ افغانستان بحث کردند. ما با معضلات زیادی روبه‌رو هستیم و گزینه‌ آسان وجود ندارد. ما تصمیم نهایی در مورد حضور آینده‌ خود نگرفته‌ایم، اما درحالی‌که مهلت ۱ می نزدیک می‌شود ما به مشوره و هماهنگی به‌عنوان یک اتحاد ادامه می‌دهیم».
دبیرکل ناتو در سخنانی پس از پایان نشست وزیران دفاع این پیمان نیز گفته است: «در این مقطع هیچ‌گونه تصمیم نهایی درباره‌ آیند‌ه‌ حضور نیروهای خود در افغانستان نگرفته‌ایم».
استولتنبرگ یک روز پیش از برگزاری نشست وزیران دفاع ناتو گفته بود که نیروهای این پیمان افغانستان را پیش از زمان مناسب ترک نمی‌کنند.
ناتو درحال حاضر نزدیک به ۹۶۰۰ نظامی در افغانستان دارد. این نظامیان از ۳۶ کشور اند و به آموزش، مشوره‌دهی و حمایت از نیروهای مسلح افغانستان مشغولند.
با این حال، دبیرکل ناتو گفته است که ناتو با قاطعیت از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و حضورش در این کشور را نیز به‌طور قابل توجهی به‌عنوان بخشی از روند صلح تنظیم کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا