آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

ناتو در مورد موفقیت روند صلح افغانستان تردید دارد

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است هیچ تضمینی برای موفقیت روند صلح افغانستان وجود ندارد و مذاکرات میا‌ن‌افغانی دوحه تنها مسیر به سوی صلح است.

به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به تازگی در مصاحبه‌ای با سرویس خبری «دی‌پی‌ای» گفته است که هر تصمیمی که ناتو در مورد افغانستان بگیرد، خطر در کمین است.
آقای استولتنبرگ در رابطه به افغانستان و خروج نیروهای خارجی از این کشور گفته است: «هر تصمیمی که بگیریم، خطر وجود دارد. اگر تصمیم به ترک بگیریم، خطر آن این است که ما دستاوردهای مبارزه با تروریزم بین‌المللی را برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به یک پناهگاه امن، از دست خواهیم داد. اگر بمانیم، البته، این خطر وجود دارد که ما شاهد افزایش جنگ، خشونت و درگیری جنگ نظامی طولانی‌مدت در افغانستان خواهیم بود».
دبیر کل ناتو در پیوند به روند صلح گفته است که هیچ تضمینی برای موفقیت این روند وجود ندارد و مذاکرات دوحه تنها راه به سوی صلح است.
وی گفت: «این یک روند شکننده است. هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. اما مذاکرات جاری در دوحه بین حکومت افغانستان و طالبان تنها راه به سوی صلح است و ناتو قویاً از این تلاش‌ها پشتیبانی می‌کند».
آقای استولتنبرگ همچنین بیان داشته است که در ماه فبروری نشستی با دولت بایدن خواهد داشت و در مورد افغانستان تصمیم خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا