آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

ناتو: طالبان باید خشونت‌ها را خاتمه دهند

ناتو با استقبال از تحولات اخیر در روند صلح می‌گوید، خشونت‌ها باید متوقف شود و طرف‌ها روی آتش‌بس دایمی و جامع به توافق برسند.
به گزارش خبرگزاری دید، سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به تازگی در بیانیه‌ای، از توافق‌ تیم‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان روی کارشیوه مذاکرات و نخستین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی استقبال کرده و بار دیگر خواستار توقف خشونت‌ها شد.

در بیانیه ناتو گفته شده: «ما از طرف‌ها می‌خواهیم با توافق روی ختم فوری خشونت‌ها و مذاکره در مورد آتش‌بس جامع و فراگیر و نقشه راه سیاسی برای یک افغانستان مرفه، در صلح با خود و همسایگان حرکت کنند».
این سازمان با بیان این‌که پس از چهار دهه رنج و درگیری، حل و فصل سیاسی تنها امید برای صلح پایدار است، تأکید کرد: «خشونت، به ویژه ناشی از حملات طالبان، روند صلح را تضعیف می‌کند و باید پایان یابد».
ناتو افزوده است که این نهاد بین‌المللی از مذاکرات انتظار دارد به توافق صلح پایدار و جامع منجر شود و به خشونت نقطه پایان بگذارد، از دستاوردها حفاظت کند و از تبدیل شدن این کشور به مکان امن برای تروریستان جلوگیری کند.
بیانیه ناتو همچنین با اشاره به حضور نیروهای خارجی در افغانستان، گفته است که با فراهم شدن شرایط مناسب، حضور نظامی خود را تنظیم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا