آخرین اخبارجهانسیاست

ناتو: ماموریت ما در افغانستان بیهوده نبود

دبیر کل ناتو در دیدار با وزیر دفاع امریکا گفته است که ماموریت پیمان نظامی ناتو به رهبری امریکا در افغانستان بی‌فایده نبود.


به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در سفری به امریکا به تازگی با لوید آستین وزیر دفاع امریکا دیدار کرد و در باره موضوعات مورد علاقه، از جمله افغانستان گفت‌وگو کرد.


دبیر کل ناتو با بیان این‌که این سازمان همراه با ایالات متحده ۲۰ سال در افغانستان با هم ایستاده شدند، گفت: ترک افغانستان تصمیم دشواری بود، اما تصمیمی بود که با هم دیگر- به عنوان متحدان – گرفتیم.
وی افزود که پس از رایزنی‌های گسترده، نشست‌های میان‌وزارتی و رایزنی‌های دیپلماتیک در مقر ناتو، ما تصمیم گرفتیم حضور نظامی خود را در آنجا (افغانستان) پایان دهیم.
استولتنبرگ خاطرنشان کرد: ماموریت ما در افغانستان بیهوده نبود. برای ۲۰ سال، ما قادر بودیم از هر گونه حمله تروریستی ناشی از افغانستان علیه کشورهای خود جلوگیری کنیم و به همکاری خود جهت اطمینان از حفظ دستاوردها در مبارزه به تروریزم ادامه خواهیم داد.
وزیر دفاع امریکا نیز در این دیدار از ناتو به خاطر کمک در عملیات خروج از افغانستان قدردانی کرد.
این در حالی است که با خروج ناگهانی ناتو و ایالات متحده از افغانستان، دستاوردهای ۲۰ سال گذشته، از جمله فعالیت رسانه‌ها، حقوق زنان و آزادی بیان دچار چالش جدی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا