آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

ناتو: پشتیبانی مالی به نیروهای امنیتی افغانستان تا ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد

هیئت صندوق اعتماد ارتش ملی افغانستان در سازمان پیمان نظامی ناتو در رابطه به پشتیبانی مالی از نیروهای امنیتی کشور تشکیل جلسه داده و بر ادامه حمایت‌ها تا سال ۲۰۲۴ میلادی تعهد نمودند.
به گزارش خبرگزاری دید، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای اعلان کرده است که هیئت صندوق اعتماد ارتش ملی افغانستان روز گذشته نشستی را برای ادامه پشتیبانی مالی از نیروهای امنیتی افغانستان برگزار کردند.

این نشست کمک‌های مالی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را بررسی نموده و در مورد کمک‌ها در سال ۲۰۲۱ بحث کردند.
متحدان و شرکای ناتو همچنان بر ارایه پشتیبانی مالی به نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ تعهد کردند.
ینس ستولتنبرگ، دبیر کل ناتو در این نشست گفت: «تعهدات امروز این اعتماد را تضمین می‌کند که پشتیبانی مالی ما از نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ همچنان ادامه خواهد داشت. حمایت مالی بین‌المللی از نیروهای افغان ستون اصلی تعهد ما به امنیت افغانستان است».
دبیر کل ناتو خاطرنشان کرد: «تا ۵ اکتبر ۲۰۲۰، مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده به صندوق اعتماد از زمان تاسیس تاکنون بیش از ۳،۲ میلیارد دالر بوده است».
در همین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در رابطه به تعهد ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان گفت که مردم و دولت افغانستان از همکاری معنادار، ارزشمند و استراتژیک ناتو و پشتیبانی مداوم آن از نیرهای امنیتی افغانستان قدردانی می‌کند.
وی افزود: «نیروهای ما اکنون شریک اصلی متحدان ما هستند و از دستاوردهای تداوم مشارکت محافظت می‌کنند».
گفتنی است که صندوق اعتماد ارتش ملی با مدیریت ناتو در سال ۲۰۰۷ ایجاد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا