آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

ناتو ۳۲۰ میلیون دالر برای ظرفیت سازی در قوای مسلح کشور هزینه می‌کند

نماینده ملکی ناتو در دیدار با سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که ناتو ۳۲۰ میلیون دالر به هدف بلند بردن ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان به مصرف می‌رساند.


به گزارش خبرگزاری دید: وزارت دفاع ملی طی خبرنامه‌ای روز پنج‌شنبه (۳ سرطان) اعلام کرد که استیفانو پوتینکوروو نماینده ملکی ناتو در دیدار با بسم‌الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی گفته است که ناتو ۳۲۰ میلیون دالر به هدف بلند بردن ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان به مصرف می‌رساند.
در این اعلامیه آمده است که نماینده ملکی ناتو در دیدار با سرپرست وزارت دفاع ملی به ادامه کمک و همکارهای این سازمان به افغانستان تاکید کرد.
در اعلامیه آمده، سرپرست وزارت دفاع نقش این کمک‌ها را در افزایش ظرفیت و قابلیت‌های این نیروها مهم و موثر تلقی نمود، سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: حمایت جامعه جهانی به ویژه ناتو نقش موثر در افزایش توانایی های محاربوی و مسلکی این نیروها دارد.
همچنان در اعلامیه آمده است که سرپرست وزارت دفاع همچنان اضافه کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، آماده دفاع مستقلانه از کشورشان بوده و تلاش می‌نمایند تا از جان و مال هموطنان ما محافظت کرده و به طالبان اجازه نخواهند داد که از راه جنگ و خون ریزی بار دیگر رژیم نامشروع را بالای مردم تحمیل نمایند، به گفته سرپرست دفاع ملی، یگانه راه حل بحران موجود در افغانستان، گفت‌وگوهای صلح بوده و طالبان نیز باید به این گفت‌وگوها تمکین نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا