آخرین اخباراجتماعافغانستان

نارضایتی مردم از نحوه برخورد حکومت با اعتراضات مدنی


نتایج نظرسنجی درباره تظاهرات‌های اخیر و برخورد خشونت‌آمیز حکومت با تظاهرات‌کنندگان نشان‌گر نارضایتی مردم از نحوه‌ی برخورد حکومت در مقابل این‌گونه حوادث است.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحمید اکبر، رییس انستیتیوت صلح، رسانه و حکومت‌داری خوب در نشست خبری که امروز(چهارشنبه، ۲۸سرطان) در این مرکز برگزار شد، اعلام کرد که شهروندان کشور از نحوه‌ برخورد دستگاه‌های حکومتی و امنیتی با اعتراضات مدنی آنان ناراض هستند.
وی هم‌چنین افزود: با توجه به سوالاتی که در این نظرسنجی از اقشار مختلف کشور پرسیده شده است، ۶۵درصد مردم کشور موافق برخورد دستگاه‌های امنیتی و حکومتی با تظاهرات‌کنندگان نیستند.
آقای اکبر با یادآوری حق اعتراضات مدنی تمام شهروندان کشور افزود: متاسفانه حکومت با به خون کشیدن تظاهرات‌های مدنی شهروندان، این حق مسلم آنان را پایمال کرده است.
او تاکید کرد که حکومت و جامعه بین‌المللی باید زمینه گفت‌وگوهای سازنده بین گروه‌های مختلف را با حکومت فراهم کند و دستگاه‌های قضایی و امنیتی به خواست‌های واقعی مردم توجه کنند.
گفتنی است، تظاهراتی که در ماه جوزای سال روان توسط طرفداران «جنبش رستاخیر تغییر» در کابل برگزار شد، با برخورد خشونت‌آمیز حکومت مواجه شد که در نتیجه تیراندازی نیروهای امنیتی ده‌ها اعتراض‌کننده کشته و زخمی شدند و این موضوع اعتراضات زیادی را در کشور به وجود آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا