آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

ناروی خواستار انتقال پول کمک‌کنندگان به سازمان‌های بین‌المللی در افغانستان شد

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه ناروی از صندوق تحت مدیریت بانک جهای برای افغانستان خواست ۲۸۰ میلیون دالر پول کمک‌کنندگان را به برنامه جهانی غذا و یونیسف انتقال دهد.

به نقل از رویترز، آنیکن هویتفلد وزیر امور خارجه ناروی گفته است که این کشور صندوق «امانت بازسازی افغانستان» را تشویق به انتقال ۲۸۰ میلیون دالر پول کشورهای کمک‌کننده به سازمان‌های امدادی ملل متحد می‌کند.
رویترز گزارش داده بود که ۲۸۰ میلیون دالر از داریی‌های افغانستان در صورت تصویب، از طریق صندوق امانت بازسازی افغانستان به برنامه جهانی غذا (WFP) و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (UNICEF) انتقال خواهد یافت.
حمایت‌کنندگان صندوق امانت بازسازی افغانستان به احتمال زیاد روز جمعه نشستی دایر می‌کنند و در مورد انتقال پول به دو سازمان برنامه جهانی غذا و یونیسف تصمیم می‌گیرند.
وزیر خارجه ناروی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای مشترک با رییس برنامه توسعه سازمان ملل متحد در نیویارک گفت که امیدوار است اهداکنندگان این انتقال را امضا کنند و ناروی آن‌ها را به انجام این کار تشویق کرده است.
وی افزوده است: ما در نشست هفته گذشته ناتو در مورد وضعیت افغانستان بحث کردیم و همچنین کشورهای ناتو را تشویق کردیم که به جلوگیری از فروپاشی کامل اقتصادی یا انسانی در افغانستان ادامه دهند.
با این حال، نگرانی‌ها از چگونگی انتقال این پول بدون برخورد با تحریم‌های ایالات متحده وجود دارد.
افغانستان پس از تسلط طا-لبان علاوه بر تاثیرات عمیق خشکسالی و کاهش کمک‌های بین‌المللی و ویروس کرونا با بحران اقتصادی عمیقی دچار گشته و سیستم بانکی و سرمایه گذاری در افغانستان در آستانه فروپاشی قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا