آخرین اخبارجهانحقوق بشرزنانسیاست

ناروی: طا-لبان به وعده‌های خود عمل نکردند

خبرگزاری دید: وزیر خارجه ناروی گفته است که طا-لبان به جای بهبود بخشیدن وضعیت زندگی مردم به مسایل دیگر اولویت داده‌اند.

انیکن هویتفلت وزیر خارجه ناروی می‌گوید که طا-لبان به جای بهبود بخشیدن وضعیت زندگی مردم افغانستان به مسایل دیگر اولویت داده‌اند.

خانم هویتفلت در سخنرانی‌اش در نشست «هفته افغانستان» که به میزبانی بنیادهای بشری در شهر اسلو برگزار شده بود، جامعۀ جهانی را ترغیب کرد تا طا-لبان را به پایبندی به تعهدات شان و اولویت دادن رفاه مردم افغانستان وادار کنند.

خانم هویتفلت گفته است: به نظر می‌رسد که طا-لبان به جای بهبود بخشیدن به زندگی مردم عادی، اولویت‌های دیگر دارند. جامعه جهانی باید هر چه در توان دارد برای ترغیب طا-لبان انجام دهد تا آنان بدانند که رفاه مردم افغانستان باید در اولویت قرار بگیرد.

به گفته هویتفلت، برای اینکار، باید با طا-لبان صحبت کرد، افغان‌ها خود باید با طا-لبان صحبت کنند.

در نشست هفته افغانستان شماری از کارشناسان مسایل افغانستان و جامعه مدنی گردهم آمدند و در مورد رسیدگی به وضعیت افغان‌ها بحث کردند. حاکمیت قانون در افغانستان، پیشرفت اقتصادی، حقوق زنان و اقلیت‌ها و مبارزه با دهشت‌افکنی محور بحث‌های اصلی این نشست بود.

هویتفلت بیان داشته است: طا-لبان پس از نشست اسلو به وعده‌های خود مبنی بر ایجاد حکومت همه‌شمول و احترام گذاشتن به حقوق بشر عمل نکردند و روی همین دلیل، ناروی و جامعه جهانی با طا-لبان هیچ تماس سیاسی ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا