آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

نامزدان معترض پارلمان نامزد ریاست جمهوری معرفی کنند

بنده پیشنهاد می‌نمایم تا تمامی نامزدان محترم مجلس نمایندگان در سراسر کشور که تعداد آن‌ها در حدود ۲۵۰۰ نفر بالغ می‌گردد در یک هماهنگی و همکاری فشرده برای نجات کشور و ملت به پا خیزند و یک ساختار جدید و مستحکم را تحت نام «گروه نجات افغانستان» تشکیل دهند.

ضمن ابراز قدردانی از حمایت و پشتیبانی همه جانبۀ همشهریان عزیز کابل از نامزدی بنده در انتخابات مجلس نمایندگان که عمق همسویی و اوج تلاش برای نهادینه‌سازی نظام دمکراسی و مردم‌سالاری را در کشور نشان می‌دهد، چنین اعلام می‌دارم که: متأسفانه با وجود تمامی تلاش‌ها و قربانی که این ملت قهرمان در راستای تحقق دمکراسی و شایسته‌سالاری انجام داده است؛ کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات، این پروسۀ بزرگ ملی و این آرمان والای ملت ستمدیده را آنچنان مورد دستبرد و تزویر قرار داد که نتیجۀ شرم‌آور انتخابات پارلمانی نه تنها خیانت بزرگی برای ملت افغانستان به شمار رفته بلکه این جنایت سازماندهی شده، واژه انتخابات و دمکراسی را نیز با زشت‌ترین نماد رسوایی و افتضاح آلوده ساخته است.
جای شگفت و تعجب است که برخی از مسئولان محترم دولتی مانند آقای سرور دانش معاون دوم رییس جمهور؛ شخصیتی که خود را در مقام اول قانون گزاری و حمایت از قانون به شمار می‌آورد تازه به صدا در آمده و عملکرد کمیسیون (مستقل) انتخابات را مورد انتقاد قرار دادند. کسی نیست که این بزرگواران محترم را مورد پرسش قرار دهد که:
آیا همین مسئولین (لایق و با کفایت) کمیسیون انتخابات را چه کسی تعیین نموده است؟
مگر اعضای کمیسیون انتخابات از فلتر سخت‌گیر امتحانات و شایستگی‌های آقای رییس جمهور عبور نکرده‌اند در حالی که شما بزرگواران شاهد و ساکت بوده‌اید؟
آیا اعضای کمیسیون انتخابات صاحب اراده مستقل بوده‌اند یا خیر؟
البته بنده هیچ نیازی برای نکوهش عمل و یا درج شکایت علیه کمیسیون (مستقل) انتخابات نمی‌بینم چون نه این ساختار آشفته و ناتوان قابل اصلاح بوده و نه در حال حاضر مرجع معتبری در کشور برای شنود شکایت وجود دارد. پس چانه‌زنی و جدال با این نهاد ناتوان هیچ سودی جز ضیاع وقت در پی نخواهد داشت.
از این رو، بایستی طرح نوین دیگری روی دست گرفته شود تا کشتی شکسته ملت را از این ورطه فساد و دغل کاری به ساحل نجات و شفافیت سوق دهد.
بدین سان، بنده پیشنهاد می‌نمایم تا تمامی نامزدان محترم مجلس نمایندگان در سراسر کشور که تعداد آن‌ها در حدود ۲۵۰۰ نفر بالغ می‌گردد در یک هماهنگی و همکاری فشرده برای نجات کشور و ملت به پا خیزند و یک ساختار جدید و مستحکم را تحت نام «گروه نجات افغانستان» تشکیل دهند. سپس این گروه دو طرح زیر را جهت برون‌رفت از چالش‌های کنونی ارائه دهد:
طرح اول: این گروه نجات، یک تیم قوی را از میان اعضای همین گروه جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بر گزینند و البته کلیۀ حامیان اعضای این گروه که شمار آن‌ها بیشتر از ۳ ملیون نفر می‌شود به تیم نامزد همین گروه رأی خواهند داد و در نتیجه تیم همین گروه برنده قطعی انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
طرح دوم: گروه نجات به صورت کامل و همبسته با یکی از تیم‌های انتخاباتی مطرح موجود (به جز تیم حاکم) در تفاهم شده و پس از اخذ ضمانت‌های لازم برای تحقق اهداف والای کشور، همۀ شهروندان حامی اعضای گروه نجات به آن تیم انتخاباتی رأی خواهند داد.
البته با پیاده شدن هر دو طرح؛ مجلس کنونی نمایندگان لغو گردیده و با اجرای مجدد انتخابات، اعضای جدید مجلس بر پایه قانون، شفافیت و عدالت انتخاب خواهند گردید.
در همین حال، ما در حالی که مساعی مردم شریف خود را مورد ستایش قرار می‌دهیم، از کلیۀ نهاد‌های مدنی و حامیان جامعه انسانی نیز می‌خواهیم تا به منظور شفاف سازی نتایج انتخابات پارلمانی، هر چه زودتر وارد اقدام شده و ادامه این پروسه ملی را از تاراج و یغماگری غارتگران عصر نجات دهند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا