آخرین اخبارافغانستانسیاست

نامزد وزیر مالیه از سوی رییس جمهور غنی معرفی شد

محمد اشرف غنی رییس جمهور قبل از ظهر امروز عبدالهادی ارغندیوال را رسماً به حیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه، معرفی کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور قبل از ظهر امروز عبدالهادی ارغندیوال را رسماً به حیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه، معرفی کرد.
به نقل از ارگ، در این برنامه انجنیر الهام عمر هوتکی سرپرست ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، احکام رییس جمهور را در رابطه به تعیین عبدالهادی ارغندیوال به حیث نامزد و سرپرست وزیر وزارت مالیه، قرائت نمود.
رییس جمهور غنی با اشاره به تلاش‌های حکومت در امر مبارزه با ویروس کرونا، گفت که افغانستان نقش رهبری و مدیریتی را در مبارزه با ویروس کرونا دارد و نهادهای ملی و بین‌المللی آماده‌اند تا با دولت افغانستان همکاری نمایند.
وی افزود: «ما در شرایط خاص قرار داریم و باید تاثیرات و تبعات شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت مدیریت گردد».
رییس جمهور غنی با تاکید گفت که رسیدگی به اقشار آسیب پذیر به خصوص در وضیعت کنونی بخش مهمی از برنامه‌ها است و این کار از طریق ایجاد کار برای این قشر در هماهنگی با سکتور خصوصی، صورت می‌گیرد.
وی به تعاملات منطقه‌ای اشاره کرده، گفت که به ترانزیت و تجارت افغانستان باید توجه خاص صورت گیرد.
رییس جمهور در اخیر سخنانش، گفت: «من یقین دارم که با داشتن منابع طبیعی و بشری و همچنان با رهبری واحد، بر تمام مشکلات فایق می‌شویم».
بر بنیاد یک خبر دیگر، داوود سلطانزوی که روز گذشته در پُست شهرداری کابل از سوی حکومت گماشته شده بود، امروز رسماً به کار آغاز کرد.
آقای سلطانزوی سابقه وکالت، فعالیت مدنی و سیاسی در کارنامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا