آخرین اخبارسیاست

نامه سرگشاده ایتلاف ملی برای انجات به ناتو: وسیله تطبیق برنامه‌های انحصارطلبانه حلقه ارگ نشوید!

هسته رهبری ایتلاف ملی برای نجات افغانستان در نامه سرگشاده‌ای که برای ناتو در بروکسل فرستاده است، از آن‌ها خواسته که نباید وسیله‌ای شوند برای تطبیق برنامه‌های انحصار طلبانه حلقات خاص در ارگ.


هسته رهبری ایتلاف ملی برای نجات افغانستان در نامه سرگشاده‌ای که برای ناتو در بروکسل فرستاده است، از آن‌ها خواسته که نباید وسیله‌ای شوند برای تطبیق برنامه‌های انحصار طلبانه حلقات خاص در ارگ.


در این نامه از سران ناتو خواسته شده که نباید به دیدار با مقامات معین حکومتی بسنده کنند تا از وضعیت واقعی مردم مردم افغانستان و برنامه‌های انحصار طلبانه حلقات خاص حکومت غافل باشند.
به گزارش خبرگزاری دید، اعضای رهبری ایتلاف ملی برای نجات افغانستان با ارسال نامه سرگشاده به سران کشورهای عضو ناتو، اعلام کردند که حلقات خاص در حکومت در رأس آن اشرف غنی، در سال‌های اخیر همه تلاش خود را در راستای حاکمیت یک حلقه خاص قومی بر سایر اقوام به خرج داده‌اند که وضعیت بحرانی کنونی یکبار دیگر خاطرات تلخ تاریخ گذشته را در اذهان مردم زنده کرده است.
در نامه این ائتلاف که در رأس آن عطا محمد نور، جنرال عبدالرشید دوستم و محمد محقق قرار دارند، گفته شده که رییس جمهور غنی و حکومت مرکزی تحت نام پروسه صلح که ضرورت مبرم مردم افغانستان است، همواره سعی کرده است تا زمینه توسعه نفوذ گروه‌های دهشت‌افگن را بر سایر مناطق فراهم کنند و از این طریق اهداف و آرزوهای خود را تقویت بخشند.
بربنیاد محتوای این نامه، عناصر فاشیستی در داخل دستگاه حکومت بر شخصیت‌ها، متنفذین و کدرهای اقوام مختلف با سوء استفاده از اصطلاح حاکمیت قانون، دوسیه می‌سازند، ترور فزیکی، شخصیتی و سیاسی می‌کنند و نفاق را بین اقوام و احزاب دامن می‌زنند.
در بخشی از این نامه مرقوم رفته است که «این حلقات حتی نیروهای دهشت‌افگن را که قاتلین مردم و متحدین بین‌المللی افغانستان هستند، مکافات داده و نیروهای خدمتگذار به وطن را با نیرنگ حبس و شکنجه می‌کنند.»
در بخشی دیگر از این نامه نگاشته شده که « ما از قربانی‌ها و از همکاری‌های متحدین بین‌المللی ممنون هستیم، اما بیم داریم که ناخواسته شریک جرم حکومت مرکزی علیه مردم ما شوند.»
در این نامه ذکر نوشته شده:« نمایندگان شما با شخصیت‌های مهم جریان‌های سیاسی و چهره‌های با نفوذ مردمی افغانستان در ارتباط نیستند و فقط با همین حلقات در ارگ دیدار کرده و صحبت‌های فریبنده آنان را می‌شنوند و از سویی هم مقامات حکومت گزارشات رنگارنگ و صحبت‌های دروغین را در کنفرانس‌های بین‌الملی ارائه می‌کنند تا قناعت کشورها را فراهم نمایند که به این ترتیب صدای برحق مردم افغانستان ناشنیده باقی می‌ماند.»
به باور این چهره‌های سیاسی، مردم ما دیگر تحمل برخورد فاشیستی حکومت را ندارند و هزاران تن در ولایت‌های مختلف دست به اعتراض زده‌اند که این فقط یک آغاز است.
گفتنی است که دو روز پیش نیز، سران ایتلاف نجات در مزارشریف به حکومت هشدار دادند که نباید برنامه‌های حذف قومی را عمل کند؛ چون به سود وحدت ملی کشور نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا