آخرین اخبارافغانستانزنان

ناهید فرید تندیس سخنران تاثیرگذار هند را دریافت کرد


ناهید فرید نماینده مردم هرات در پارلمان، برنده تندیس سخنرانی تاثیرگذار «بنیاد هندوستان» شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در کنفرانسی که تحت عنوان «هندوستان و اندیشه» در شهر «گوا»ی هند برگزار شده بود٬ بنیاد هندوستان خانم فرید را برنده جایزه سخنرانی تاثیرگذار دانست و تندیس آن را به وی اهدا کرد.
ناهید فرید در این کنفرانس گفت:« ما به عنوان رهبران قرن بیست‌ویکم مسئولیم تا امید را به خانه‌های افغانستان بیاوریم، لبخند را به مکتب‌های افغانستان ببخشیم، زندگی را به خیابان‌های افغانستان هدیه کنیم، کامیابی را برای شهرهای افغانستان به ارمغان بیاوریم و همگرایی منطقه‌ای را در این کشور باستانی و تمدنی به ثمر بنشانیم.»
خانم فرید افزود که رهبران قرن بیست‌ویکم مسئولیت‌های بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارند٬ اگر در گذشته تکامل بشری سیر طبیعی خود را سپری می‌کرد، امروز این پدیده بدون پشتیبانی انسان‌های دلسوز و خدمت‌گذار راه به جایی نخواهد برد.
وی تصریح کرد که قرن‌ها پیش، همگرایی نماد توسعه در منطقه بوده است، امروز هم رهبران منطقه مسئول هدایت ملت‌ها به سوی توسعه‌اند.
« بنیاد هندوستان » همه ساله تندیس سخنران را تاثیرگذار را به افرادی که در راستای صلح و حقوق بشر فعالیت دارند، اهدا می‌کند که این بار این تندیس به ناهید فرید، زنی از افغانستان رسید.
ناهید فرید از اعضای فعال مجلس نمایندگان افغانستان است که در بیشتر در راستای حقوق زنان و صلح فعالیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا