آخرین اخبارافغانستانبرگزیده

رییس مجلس نمایندگان:

نباید انتخابات آینده به یک چالش دیگر تبدیل شود

شماری از اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که نباید یک‌بار دیگر انتخابات پارلمانی همانند انتخابات ریاست‌جمهوری به چالش کشیده شود.
به گزارش خبرگزاری دید، صادقی‌زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان در نشست عمومی مجلس، هشدار داده است که اگر انتخابات پارلمانی مدیریت نشود، بحران‌های گذشته انتخاباتی یک‌بار دیگر در افغانستان، تکرار خواهد شد.
صادقی‌زاده نیلی همچنان افزود که نهادهای انتخاباتی و حکومت افغانستان آمادگی‌های لازم را برای برگزاری انتخابات روی دست گیرند، تا از بروز هرگونه بحران در انتخابات جلوگیری شود.
این عضو مجلس نمایندگان خاطرنشان کرد که به هیچ‌وجه، تکرار بحران انتخابات ریاست جمهوری سه سال پیش، پذیرفتنی نیست.
عثمانی فراهی، یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان، می‌گوید که کمیسیون‌های انتخاباتی بویژه کمیسیون مستقل انتخابات باید براساس قانون انتخابات، زمینه‌ی برگزاری انتخابات پارلمانی را فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد که کمیسیون‌های انتخاباتی مکلف است که بر بنیاد قانون انتخابات، تدابیر لازم را برای برگزاری انتخابات پارلمانی، روی دست گیرد و از هرگونه تاخیر در برگزاری آن، جداً جلوگیری شود.
از سوی دیگر، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان تاکید دارد که انتخابات پارلمانی در شرایط مناسب و به گونه شفاف در سراسر کشور برگزار شود.
ابراهیمی افزود: انتخابات پارلمانی به گونه‌ای برگزار شود که همه شهروندان از آن رضایت داشته و نتایج آن را بپذیرند و نباید بار دیگر انتخابات چالش عمده برای شهروندان تبدیل شود.
این نگرانی‌ها در حالی مطرح می‌شود که هنوز هم عدم توزیع تذکره‌های الکترونیکی، نبود بودجه برای برگزاری انتخابات و موجودیت کارت‌های گذشته انتخاباتی، از چالش‌های عمده بر سر راه برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور خوانده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا